اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اعتبار اسنادی

ممکن است در مواردی اعتبار اسنادی صادر شده به نفع ذینفع قابل انتقال بناشد و یا اگر قابل انتقال باشد, ممکن است در مواردی خود قادر به تأمین کالا نباشد و ناچار باشد کالا را از فروشنده دیگری خریداری نماید و هزینه آن را هم به او بپردازد. در چنین مواردی, گاهی , استفاده از اعتبار اسنادی اتکایی امکان پذیر است.

متقاضی به بانک گشاینده دستور صدور اعتبار اسنادی غیر قابل برگشت به نفع ذینفع را می دهد.بانک گشاینده اعتبار را صادر می کند و آن را از طریق بانک ابلاغ کننده برای ذینفع ارسال می دارد.بانک ابلاغ کننده اعتبار را به ذینفع ابلاغ می کند.ذینفع اعتبار اولیه را به منظور پشتیبانی از صدور اعتبار دوم به نفع ذینفع دوم به بانک صادر کننده اعتبار دوم تسلیم می دارد.بانک گشاینده دوم اعتبار اتکایی را به نفع ذینفع دوم صادر می کند و آن را از طریق بانک ابلاغ کننده دوم برای ذینفع می فرستد.بانک ابلاغ کننده دوم اعتبار را به ذینفع جدید ابلاغ می کند.ا

ز آنجا که ذینفع اولیه از اعتبار اسنادی به عنوان وثیقه/ تضمین برای به دست آوردن اعتبار اسنادی دیگری (اعتبار اسنادی ثانویه) به نفع فروشنده واقعی استفاده می کند, منفعت اعتبار اسنادی غیر قابل برگشت (اعتبار اولیه) می تواند برای شخص ثالث قابل استفاده باشد.این نوع اعتبار اسنادی زمانی حائز اهمیت است که مواد و شرایط اعتبار اسنادی قابل انتقال را نتوان در معامله به کار بست.اعتبار اسنادی اتکایی شامل دو اعتبار اسنادی جداگانه است:

یکی به نفع ذینفع اولیه گشایش می شودکی به حساب ذینفع اولیه به نفع ذینفع دوم, که فروشنده کالاست , گشایش می شود. ذینفع اعتبار اسنادی اول, متقاضی اعتبار اسنادی دوم خواهد بود. به موجب این ترتیبات, ذینفع اعتبار دوم در مقایسه با "واگذاری عواید" از حمایت بیشتری برخوردار می باشد.

در اعتبار اسنادی اتکایی, ترتیب عبارات اعتبار دوم باید به نحوی باشد که تهیه اسناد (غیر از صورت حساب بازرگانی) مطابق با موارد درخواستی در اعتبار اولیه و تهیه آن ها طی محدوده زمانی مشخص شده در اعتبار اولیه باشد تا ذینفع اولیه تحت اعتبار اولیه بتواند اسناد خود را مطابق محدوده اعتبار اولیه ارائه کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>