اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چه کسانی به کارت بازرگانی نیاز ندارند؟
در پاسخ به این سوال که چه کسانی به این کارت نیاز نداشته و یا در چه مواردی نیاز به ارائه کارت بازرگانی نیست؟! باید گفت که چند دسته از افراد به موجبات قوانین و پاره ای از موارد معاف از دریافت کارت بازرگانی هستند.

واردات7

یعنی اینکه این افراد می توانند بدون داشتن کارت بازرگانی هم مجاز به خرید و فروش کالا نموده و به تجارت خویش مشغول باشند. البته منوط به اینکه حجم داد و ستد و معاملات آنها باید دارای محدودیتی نیز باشد.

از جمله افرادی که نیاز به ارائه کارت بازرگانی ندارند می توان به موارد و چنین اشخاصی اشاره کرد:

بیشتر افرادی که در محدوده و مناطق مرز نشین بوده و یا شرکت های تعاونی که در این مرزها وجود دارند.

ملوانان و افرادی که در سواحل کشورمان و سایر کشورها و در شناورها مشغول فعالیت و رفت و آمد هستند، و کارشان در این محدوده می باشد. این افراد می توانند بدون ارائه کارت بازرگانی به اندازه کالاهای مورد نیاز خانواده خود و به مقدار و ارزش تعیین شده اقدام کنند.

اشخاص و کارگران ایرانی که دارای کارت شغلی از وزارت کار و یا کشورهای خارجی بوده و مشغول به کار. در خارج از کشور هستند. کارت و گواهینامه شغلی این افراد باید از وزارت کار و امور اجتماعی باشد و طبق فهرست محدود و در حد تعداد، مقدار و یا ارزش تعیین شده مجاز به داد و ستد کالا بدون ارائه کارت بازرگانی می باشند.

پیله وران، این افراد نیز برای کالاهای ورودی مورد نیاز به استان خود و استان های مجاور در صورت داشتن کارت پیله وری ( کارت یا گواهینامه معتبر برای ارائه خدماتی که از سوی سازمان صنعت و معدن در اختیار افراد مرزنشین برای تجارت قرار می گیرد) می توانند اقدام به صدور و ورود کالای اساسی نمایند.

کالاهای صادراتی که توسط اداره گمرک غیر قابل فروش تشخیص داده شود، در این صورت نیز نیاز به ارائه کارت بازرگانی نیست.

شرایط اخذ کارت بازرگانی:
برای اخذ کارت بازرگانی نیاز به تشریفات خاصی نیست. بلکه فردی که صاحب و مالک کسب و کار است با توجه به مستندات و مدارکی که در بخشنامه اخذ و صدور کارت بازرگانی است، با تایید دو الی سه نفر از اعضای اتاق بازرگانی که خود فرد حقوقی و حقیقی نیز عضو آن بوده، مدارک را به اتاق بازرگانی ارائه نماید.

همچنین برای دریافت کارت بازرگانی به همراه مدارک فرد باید درخواست خود را مبنی بر اخذ کارت بازرگانی تحویل اتاق بازرگانی داده و در سایت اتاق بازرگانی نیز ثبت نام کند. فرد در سایت اتاق بازرگانی مدارک را اسکن کرده و آپلود می کند، و بعد از آن باید منتظر تایید درخواست شود.

بعد از تایید درخواست فرد با در دست داشتن مدارک به اتاق بازرگانی مراجعه کرده و با تعیین حداقل یک رشته یا هدف برای دریافت کارت ثبت نام کند. بعد از اتمام این مراحل کارت بازرگانی برای فرد صادر می شود، که به مدت یک سال اعتبار دارد. البته در شرایط خاص تا مدت پنج سال نیز قابل اعتبار است.

این کارت برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی قابل دریافت می باشد، و افراد می توانند با ارائه مدارک به اتاق بازرگانی و عضویت در آن از همان اتاق کارت بازرگانی خود را دریافت کنند. لازم به ذکر است که هر فردی که قصد دریافت کارت بازرگانی را دارد باید در اتاق بازرگانی استانی خود ابتدا عضو باشد.

مهم ترین مزایای داشتن کارت بازرگانی برای دارندگان آن:

  • باعث نظم فعالیت اقتصادی آنها می شود.
  • صاحبان کارت از یارانه صادراتی بهره مند می شوند.
  • یک کارت شناسایی معتبر برای شخصیت های مختلف در اتاق بازرگانی می باشد.
  • نقش کلیدی برای ارتباط موثر بین فعالان اقتصادی دارد.
  • باعث اعتبار بین المللی برای افراد حقیقی و حقوقی می شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>