اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گواهی بازرسی و استاندارد:
در این مطلب قصد داریم به معرفی گواهی بازرسی و گواهی استاندارد بپردازیم.

واردات11

گواهی بازرسی چیست؟
گواهی بازرسی کالا یک گواهی است که عموما برای واردات اقلام کالایی نظیر محصولات گوشتی، کالاهای فاسدشدنی و تجهیزات صنعتی لازم است.

این گواهی قرار داشتن کالاها در شرایط مناسب و داشتن مشخصات و ویژگی های مورد نیاز آن ها را مورد تایید قرار می دهد. همچنین تایید می کند که حجم اعلام شده کالاها هنگام خروج از بندر درست می باشد. این گواهی یا تاییدیه را گزارش یا گواهی بازرسی می گویند.

انواع گواهی بازرسی:

گواهی بازرسی پیش از حمل (PSI):
صرفا از طریق این سند است که خریدار می تواند مطمئن شود که محموله کالاهای تحویل شده به شرکت حمل و نقل کننده از نظر حجم، تعداد، کیفیت و مشخصات با آنچه که در قرارداد فروش توسط فروشنده نعهد شده است مطابقت دارد.

این بازرسی معمولا از بسته های آماده شده برای ارسال صورت می گیرد اما می تواند از زمان بسته بندی شروع شده و در تمام طول پروسه بسته بندی و بارگیری برای حمل به مقصد ادامه یابد.

گواهی بازرسی برای چه کشورهایی ضروریست؟
لیست این کشورها هر ساله تغییر می کند. همچنین ارزش کالاها هم در این لیست موثر است. در قوانین از برخی کشورها فارغ از ارزش کالا این گواهی مورد نیاز است. در ادامه لیست این کشورها ارائه شده است:

آنگولا، بنگلادش، بنین، بورکینافاسو، بروندی، کامبوج، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، کومور، جمهوری کنگو (برازاویل)، جمهوری دموکراتیک کنگو (کینشاسا)، ساحل عاج، اکوادور، اتیوپی، گینه، هند، اندونزی، ایران، کنیا (در دست بررسی)، کویت، لیبریا، ماداگاسکار، مالاوی، مالی، موریتانی، مکزیک، موزامبیک، نیجر، سنگال، سیرالئون، توگو و ازبکستان.

گواهی بازرسی کالا در مبدا (COI):
این گواهی ها توسط شرکت های بازرسی ارائه می گردند.

برنامه جمهوری اسلامی ایران:
در جمهوری اسلامی ایران از گواهی استاندارد برای کنترل سطح کیفی محصولات وارداتی استفاده می شود. ارزیاب کالا را بر اساس استاندارد های بین المللی و ملاک های مد نظر ایران بررسی می کند تا از مطابقت آن ها با این قوانین اطمینان حاصل کنند.

این گواهی را گواهی استاندارد یا COI می نامند. علاوه بر این با توجه به حوزه کاری و اطلاعات ارائه شده توسط خریدار یا فروشنده یک سری از گواهی های تجاری باید دریافت شود، به ویژه اگر این خرید بر اساس اعتبارات اسنادی انجام شده باشد. این گواهی را گواهی ارزیابی بیا LC می گویند.

پروسه ارزیابی در ایران:
پروسه ارزیابی در ایران عبارتست از بررسی اسناد کالا، بازرسی چشمی کیفیت و آزمایش کالا در آزمایشگاه های مجاز.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>