اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مقررات بین المللی تجارت و اعتبارات اسنادی، گشایش اعتبارات اسنادی:
خریدار باید اسناد زیر را به ما بدهند تابرای آنها بتوانیم گشایش اعتبار نماییم.

واردات14

پروفرما ای که در زمان ثبت سفارش توسط وزارت بازرگانی مهر شده باشد.

بیمه نامه باربری:
تعهد نامه ورود، ترخیص، ارائه برگ ترخیص کالاهای خریداری شده از خارج.

تعهد نامه نوسانات نرخ ارز:
تعهد نامه حذف بازرسی چنانچه کالا مشمول استاندارد اجباری نباشد.

  • ثبت سفارش در سامانه ثبتارش.
  • فرم تقاضای گشایش اعتبار.
  • داشتن حساب جاری و اعتبار سنجی حساب متقاضی.

سپس بانک پیش پرداخت را می دهد و یک شماره 8 رقمی به اعتبار اسنادی اختصاص می دهد ومتن اعتبار اسنادی ( متن اعتباراسنادی در واقع ترجمه فرم درخواست گشایش اعتبار می باشد که در آن تعهدات فروشنده و اسنادی که باید ارائه بدهد نوشته می شود، به نوعی دستورالعمل خریدار به بانک است)LC TEXT رادر فرمت سوئیفت برای بانک تعیین شده ارسال و سپس آن بانک مبلغ را به فروشنده ابلاغ مینماید. در صورتی که فروشنده متن اعتبار را نپذیرد درخواست اصلاح اعتبار را می دهد.

واریز و تسویه اعتبار اسنادی SETTELEMENT:
در صورتی کهپرداخت با اعتبار اسنادی انجام شود، بانک به عنوان مالکرسمیکالا در بارنامه مشخص می شود. و بعد از تسویه حساب بانک بارنامه را که سند مالکیت کالاست، ظهر نویسی نموده و مالکیت را به متقاضی اعتبار یا خریدار منتقل می کند.

از آنجایی کهنرخارز ثابتنیست، نرخ ارز در روز معاملهاسناد ملاکتسویه حساب می باشد. در اعتبار اسنادی مدت دار، نرخارز در سر رسید پرداخت، ملاک تسویه می باشد.

بانک پس از دریافت اسناد طی 5 روز بانکی فرصت رسیدگی به اسناد را دارد.وبانک کارگزار و بانک گشاینده هریک حداکثر 5 روز بانکی از ارائه اسناد فرصت دارند تا مشخص کنند اسناد ارائه شده مطابق با شرایط اعتبار است.

بانک ها بر اساس اسناد عمل می کنند نه کالا و خدمات و هنگامی که بانک تائید کننده اسناد ارائه شده را منطبق با شرایط اعتبار تشخیص بدهد باید اسناد را پرداخت نماید یا معامله نموده.

نکات مهم در اسناد ارائه شده برای اعتبار اسنادی:
حداقل یک نسخه از اصل هر سند که در شرایط اعتبار درج شده باید ارائه گردد.

سیاهه بازرگانی باید به همان ارزی باشد که در شرایط اعتبار ذکر شده.

از آنجایی که فاکتور در گمرک الکترونیکی گردیده، اظهار کنندگان در بخش ضمیمه اسناد اطلاعات فاکتور را به صورت مجزا وارد می کنند و نیازی به بارگذاری اسناد نیست فقط باید در هنگام ثبت فاکتور الکترونیک، نوع معامله و نحوه انتقال ارز را مشخص نمود و شماره اعتبار اسنادی را ثبت کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>