اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کشتیرانی


آفریقای جنوبی

بانک مرکزی آفریقای جنوبی استفاده از این شماره را از سال 2009 برای تمام محمولات صادراتی الزامی نموده است. این ابتکار توسط بانک مرکزی و گمرک آفریقای جنوبی انجام می شود و هدف آنها اجرای یک فرآیند خودکار برای مدیریت و کنترل معاملات بین المللی می باشد. صادرکننده ملزم است تا این شماره را به بانک خود اعلام نماید.

برای هر محموله صادراتی بایستی یک شماره اختصاص داده شود و این شماره در اظهارنامه گمرکی نیز درج می گردد. بایستی اطمینان حاصل گردد که این شماره اعلام شده به گمرک و بانک یکسان باشد. این شماره توسط خود صادرکننده و برای هر محموله تعیین می شود. نکته قابل توجه اینکه این شماره توسط حمل کننده و فوروادر ایجاد نمی گردد.

فرمت شماره ترکیبی از اعداد و حروف است و حداقل 12 و حداکثر 35 کارکتر دارد. کارکتر اول مربوط به سال میلادی است. به عنوان مثال، برای سال 2015 عدد 5 در نظر گرفته می شود. دو کارکتر بعدی نشان دهنده کشور صادرکننده است.

برای مثال ZA برای آفریقای جنوبی در نظر گرفته می شود. هشت کارکتر بعد از کد کشور، کد صادر کننده است که توسط گمرک برای هر یک از تجار مشخص گردیده است. کارکترهای بعدی مربوط به شماره فاکتور یا شماره سفارش می تواند باشد و تعداد آن از 1 تا 24 کارکتر است. البته این فرمت شماره گذاری توسط سازمان جهانی گمرک توصیه گردیده است.

غنا

این شماره در اسناد (مجوزها و گواهی معافیت ها، اظهارنامه واردات، گزارش تعرفه بندی و تعیین ارزش، اعلامیه ورود بارنامه و راهنامه هوایی) درج می شود.

بریتانیا

سال هاست که از این شماره استفاده می شود. تجار این شماره را مشخص می کنند. کلاً در داخل اتحادیه اروپا وقتی کالا به گمرک وارد شد به آن شماره رفرنس حمل کالا تخصیص می یابد.

کره جنوبی

کنترل ها و ترخیص سریع تر شده است به طوری که در صادرات از سه روز به 30 دقیقه رسیده و صرفه جویی 62 میلیون دلاری در سال را موجب شده است. این صرفه جویی بیشتر به نفع تجار بود. این شماره توسط صادرکننده تعیین می شود.در سال 2000 گمرک کره به صورت آزمایشی سیستم تبادل اطلاعات را با گمرک مالزی ایجاد نمود.

در این سیستم 19 عنوان داده را به گمرک مالزی ارسال و 21 عنوان داده را در مورد 3 نوع کالا، دریافت می کردند. درسال 2003 تا 2008 سیستم پنجره واحد ملی را تأسیس و در سال 2008 شماره UCR را با گمرک بلژیک و فیلیپین بکار گرفتند. شماره UCR گمرک کره حداکثر دارای 21 کارکتر می باشد. در این ارتباط گمرک کره قانون امور گمرکی را نیز در سال 2007 اصلاح کرده است.

تجربه اتحادیه جهانی پست

این اتحادیه برای بسته های پستی از چنین شماره ای استفاده می کند. این شماره توسط مؤسسه ای در هلند به نام NEN صادر می شود.شرکت زیمنس از سال 2006 میلادی از این شماره به جای شماره تحویل، شماره سفارش حمل، شماره بسته ها، و شماره ردیابی استفاده می کند.

توصیه نامه سازمان جهانی گمرک

در توصیه نامه سازمان جهانی گمرک در مورد شماره UCR که در ژوئن 2004 و در اجلاس شورا تصویب شده از اعضای سازمان درخواست نموده تا دبیرکل شورا را در مورد قصد، تاریخ و شرایط اجرای برنامه UCR آگاه نمایند.شایان ذکر است که اخیراً سازمان جهانی گمرک جهت شناسایی تجار نیز موضوع استفاده از شماره شناسایی تجار را توصیه نموده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>