اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشتیرانی

در فوریه سال 1978 در اجلاس هفتم گروه کاری تسهیل رویه های تجارت بین الملل UNECE توصیه نامه شماره 8 تحت عنوان شماره دسترسی مشترک درخصوص تخصیص یک شماره مرجع برای هر معامله تجاری بین المللی تصویب شد. هدف از این برنامه، کاهش تعداد و روش های مختلف شماره گذاری بوده و روشی برای شناسایی کالا نبود.

طبق این توصیه نامه، این شماره توسط خریدار یا فروشنده تولید می شود و مختص یک معامله تجاری بوده و برای شناسایی محموله می باشد.سازمان جهانی گمرک در مدل داده های گمرکی (Customs Data Model) شماره مرجع شناسایی محموله را با هدف امکان ردیابی و نظارت بر جابه جایی آن تا رسیدن به مقصد و تحویل به خریدار و ترخیص گنجانده است.

این شماره، سیستم های اطلاعات مختلف یک سازمان گمرک و سازمان های همجوار را قادر می سازد که به صورت موثرتری همکاری داشته باشند. این شماره به بخش تجارت امکان ردیابی محموله، و به گمرک امکان کنترل از مبداء تا مقصد، و به سایر سازمان های دولتی و اجرایی دسترسی به اطلاعات تجاری را میسر می سازد. برخی فواید این شماره عبارتند از:

ارتقای امنیت و ایمنی مرزها از طریق دسترسی به اطلاعات در زمان ترخیص.کمک به همکاری گمرکات کشور صادرکننده و واردکننده جهت ارائه رویه های بهبود یافته و ساده شده برای تجار معتبر.کمک به پردازش اطلاعات قبل از ورود کالا و حتی قبل از اظهار به گمرک.کمک به مدیریت زنجیره تأمین و ارتقای سرعت عملیات.عدم لزوم ارائه داده های اضافی و تکراری توسط حمل کننده و واردکننده.امکان استعلام در هر نقطه زنجیره تأمین.

این شماره بایستی

  • درخصوص تمام محموله های تجاری بین المللی اعمال گردد.
  • فقط به عنوان کلید دسترسی جهت بازبینی، ردیابی، کنترل اطلاعات و حل اختلافات استفاده شود.
  • در سطح ملی و بین المللی یکسان باشد.
  • در اولین مراحل انعقاد معاملات بین المللی ایجاد گردد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>