اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چین

حفظ خونسردی و آرامش در جلسه ضروری است، خجالت زدگی و بروز احساسات می تواند اثرات منفی در مذاکره شما با طرف چینی داشته باشد.چینی ها تمایل به پیش بردن مذاکرات به کندی دارند و معمولا زمان توافق شده برای نهایی کردن مذاکرات را تمدید می کنند چرا که به دنبال گرفتن امتیاز از طرف مقابل هستند، بهتر است که در مذاکره برای این شرایط آماده شوید و تاخیر آنها را بپذیریم چرا که صبر ما بسیار مورد تحسین آنها قرار خواهد گرفت.

چینی ها معمولا با توجه به سلسله مراتب وارد اتاق مذاکره می شوند بنابراین توجه کنید، اولین شخصی که وارد اتاق می شود در نظر آنها رئیس هیئت خواهد بود.زبان بدن و نحوه برخورد با طرف چینی از مواردی است که می بایست در تچارت با چینی مد نظر قرار گیرد. توصیه می شود همیشه آرام و تحت کنترل رفتار کنید. از برخورد و تماس فیزیکی با چینی ها بپرهیزید چرا که برای آن ها این رفتار بی احترامی محسوب می شود.

جلسات تجاری در چین معمولا با دست دادن طرفین و تکان سر آغاز می شود. توصیه می شود که در دست دادن فشار زیادی وارد نکنید چرا که چینی ها برداشت منفی خواهند کرد.از رفتار غیر رسمی شدید و شوخی در مذاکرات با چینی ها پرهیز کنید.جلسات تجاری می بایست از پیش برنامه ریزی شوند. بهتر است چندین نسخه از کاتالوگ شرکت و خدماتی که ارائه می کنید به همراه داشته باشید. بهترین زمان برای برگزاری جلسات بین آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا اکتبر است.

وقت شناسی در چین بسیارمهم است، زود تر رسیدن در جلسات کاری به مراتب بهتر از دیر رسیدن است، چرا که تاخیر در این جلسات توهین به حساب می آید. بهتراست جلسات با چند صحبت کوتاه و خلاصه آغز شود. اگر اولین سفر شما به چین می باشد خالی از لطف نیست که تجربیات مثبت سفر خود را با طرف چینی در میان بگذارید.پیش از برگزاری جلسات، بهتر است دستور جلسه برای طرف چینی ارسال شود که این در کنترل برگزاری جلسه به شما کمک خواهد کرد.

چینی ها به مذاکره کنندگان سخت معروف هستند. همیشه این مطلب را در ذهن داشته باشید که هدف اولیه آنها از برگزاری هر جلسه مذاکره دریافت امتیازاتی از طرف مقابل است، بنابراین استراتژی خود را بر این مبنا جلو ببرید. شما می بایست به طرف چینی خود نرمش نشان داده و این حس را در آنها القا کنید که یک سری امتیازات به آنها اعطا کرده اید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>