اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات

کشورهای جهان و منطقه در راستای تسهیل روند تجارت، در صدور مجوز واردات و صادرات به فعالان اقتصادی، گام های مهمی برداشته اند. به عنوان مثال در هندوستان در مقام یک اقتصاد بزرگ نوظهور، در صورتی که کالاهای صادراتی و وارداتی جزو سه دسته از کالاها نباشند، بدون نیاز به اخذ مجوز از سازمان خاصی می توانند به کشور وارد یا از آن صادر شوند.

این سه دسته شامل: 1- کالاهای محدود شده 2- کالاهای کانالیزه شده و 3- کالاهای ممنوعه است. براساس قوانین هندوستان کالاهای «محدود شده» تنها پس از اخذ مجوز واردات یا صادرات امکان مبادله دارند. این مجوز باید از سازمان محلی مرتبط با آن کالا اخذ شود. مجوز صادر شده تا 24 ماه برای کالاهای سرمایه ای و تا 18 ماه برای سایر کالاها معتبر خواهد بود. کالاهای کانالیزه شده به آن دسته از کالاهایی گفته می شود که واردات یا صادرات آنها به روش یا روند خاصی در حمل ونقل نیاز دارد.

بنابراین وظیفه صادرات یا واردات آنها را آژانس های خاص بر عهده دارند. مهم ترین اقلام این گروه شامل محصولات نفتی، محصولات پرحجم کشاورزی، چربی نهنگ و روغن های حیوانی، شیردان چارپایان و عاج فیل است. کالاهای ممنوعه همان طور که از نامشان پیدا است اجازه واردات و صادرات ندارند که از جمله آنها می توان به حیوانات وحشی و حیواناتی که می توانند ناقل بیماری های مسری باشند، اشاره کرد.

سنگاپور یکی از لیبرال ترین رژیم های تجاری جهان را در خود جای داده است. براساس قوانین این کشور همه کالاهای وارداتی باید مجوز واردات را اخذ کنند که البته فرآیند آن کاملا غیر بوروکراتیک انجام می شود و فرد متقاضی اظهارنامه خود را به طریق الکترونیکی پر و ارسال می کند و در کوتاه ترین زمان ممکن مجوز مربوطه صادر یا پاسخ به آن در خواست داده می شود. گرچه در کره جنوبی اخذ مجوز رسمی واردات و صادرات الزامی است، اما تنها موارد خاصی از کالاها برای اخذ این مجوزها با مشکل مواجه می شوند که عبارتند از: تسلیحات، انرژی اتمی، موشک ها و زباله های سمی. اداره گمرکات کره جنوبی به سه روش مجوز موردنیاز را صادر می کند:

1- فرآیند اتوماتیک 2- فرآیند فوری و 3- فرآیند پس از بازرسی. تنها برای کالاهای زیر فرآیند بررسی مدارک و بازرسی طولانی تر از فرآیند اتوماتیک خواهد بود: کالاهایی که در ارتباط با بهداشت و درمان هستند، به امنیت ملی مرتبطند یا در رابطه با محیط زیست هستند که در این صورت به مدارک بیشتری برای صدور مجوز نیاز خواهد بود، مدارکی که همه به طور آنلاین در سیستم تبادل داده های اداره گمرکات کره ارائه می شوند و مجوز آنها هم بدون حضور متقاضی در اداره گمرکات و به روش بدون کاغذ و الکترونیکی در اسرع وقت صادر خواهد شد.

در استرالیا اداره گمرکات و خدمات حفاظت از مرزها، متولی صدور مجوزهای واردات و صادرات است و تنها در مواردی تجارت با مانع روبه رو می شود که با این موارد مرتبط باشد: صادرات یا واردات حیات وحش، اقلام مربوط به میراث فرهنگی، برخی از تسلیحات و کالاهای خطرناک. در غیر این موارد فرم ها و مدارک موردنیاز و همه مراحلی که باید برای اخذ مجوز طی شوند در یک جزوه 37 صفحه ای در وب سایت اداره گمرکات استرالیا موجود است و فعال اقتصادی را به طور دقیق برای انجام مراحل واردات یا صادرات راهنمایی می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>