اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چین

در 30 نوامبر 2015 صندوق بین المللی پول یوآن را به عنوان یک ارز ذخیره انتخاب کرد. صندوق بین المللی پول در یک اکتبر 2016 به سبد حقوق ویژه نقدی خود اضافه کرد، در حال حاضر این سبد شامل ین ژاپن، یورو، پوند انگلیس و دلار آمریکا است.حال این سوال پیش می آید که چرا صندوق بین ا لمللی این تصمیم را گرفته است؟

رهبران چین برای جلو گیری از یک انقلاب جدید تصمیم گرفتند که ارز خود را به یک ارز جهانی ارتقا بدهند، حال این سوال مطرح است، چرا این صندوق بین ا لمللی پول این تصمیم را به نفع چین تصویب کرده است؟بانک جهانی به مدت یکسال یوآن چین را با نرخ ارز ثابت نسبت یه دلار آمریکا حفظ کرد. این امر باعث شد رشد اقتصادی چین به علت هزینه کم صادرات به آمریکا از لحاظ اقتصادی افزایش یاید.

این دور از انتظار نبود که با افزایش تجارت محبوبیت یوآن هم نسبت به قبل بیشتر شود. در ماه اوت 2015 یوآن به عنوان چهارمین ارز که بیشترین استفاده را در جهان داشته ثبت شد. این موفقیت در طول سه سال اتفاق افتاد. معنای این موفقیت پیشی گرفتن یوآن از ین ژاپن، لونیای کانادا و دلار استرالیا بود. ( منبع"یوآن به عنوان چهارمین ارز مورد استفاده در جهان شناخته شده است. بلومبرگ 6 اکتبر 2016)

بانک های مرکزی باید ذخایر ارز خارجی یوآن خود را برای تامین بودجه برای استفاده در تجارت بین ا لملل افزایش دهند.معنای این تصمیم یعنی بانک های مرکزی باید 700 میلیارد یوآن را خریداری کنند. اما این تصمیم عملی نشد، بانک ها هرگز این مقدار یوآن را خریدار نکردند. حتی زمانی که اتحادیه اروپا بزرگ ترین اقتصاد جهان بود این اتفاق برای یورو هم نیافتد.

دلیل این امر این است که هنوز هم بیشتر معاملات بین ا لمللی در ایالات متحده انجام می شد. حتی اگر تجارت آن کاهش یافته باشد.صندوق بین المللی پول احتیاج دارد که چین بازار سرمایه خود را آزاد کند. این بدان معنا است که اجازه خواهد داد که یوان آزادانه در بازارهای ارز خارجی فروخته شود. این اجازه می دهد که تا بانک های مرکزی یوآن را به عنوان ارز ذخیره ای نگه داری کنند. برای افتادن این اتفاق بانک مرکزی چین بایستی پیوستن یوآن به دلار را آرام کند.

چین باید تصمیمات واضح تری در مورد اقدامات آینده خود نسبت به یوآن اتخاذ کند، این همان خواست فدرال رزرواست، که در هشت جلسه ی فدراسیون بازاریابی از چین انتظار داشته است.در تاریخ 15 اگوست 2015 PBOL نرخ یوآن را تثبیت کرد. اکنون چین این حق را دارد که یوآن را به عنوان یک ابزار قوی درسیاست پولی به کار گیرد. این افت همچنین منتقدان اصلاحات چین را خاموش کرد. بسیاری از این منتقدان عضو کنگره ی آمریکا بودند.

آنها هشدار داده اند که ارزش یوآن تا 30 درصد افزایش خواهد یافت. این مزیت رقابتی چین را به عنوان یک صادر کننده نابود خواهد کرد. (منبع:"یک گام کوتاه در پیشرفت بلند مدت چین" نیویورک تایمز 23 اوت 2015)در 30 نوامبر 2015، PBOC به طور غیر رسمی اعلام کرده است، که این اجازه را خواهد داد که یوآن در سال های بین 2012تا 2015 بین 3تا 5 درصد کاهش یابد.در تاریخ دسامبر2015 این بانک اعلام کرد که شروع به تغییر ارزش دلار در سبد ارزها خواهد کرد. این سبد شامل دلار، یورو، ین و ده ارز دیگر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>