اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلمان

آلمان بزرگ ترین اقتصاد اروپاست و قوانین تجارت با آلمان برای هر شخص یا شرکتی که می خواهد با این قطب اقتصاد تولیدی - خدماتی جهان ارتباط داشته باشد بسیار مهم است. در این مقاله بر بررسی صادرات و واردات کشور آلمان با ایران و البته تجارت جهانی آلمان خواهیم پرداخت.

  • محصولات عمده صنعتی، کشاورزی آلمان چه کالاهایی است؟
  • عمده کشورهای واردکننده و صادرکننده از آلمان کدام ها هستند؟
  • مهم ترین اقلام صادراتی و وارداتی این کشور کدام ها هستند؟

کشور آلمان حدود 81 میلیون نفر جمعیت دارد، مساحت آن 357 هزار کیلومترمربع است. زبان رسمی کشور آلمانی و پایتخت آن شهر زیبای برلین است. مناطق آزاد تجاری آن هامبورگ، دویسبورگ، برمن است. تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سال 2021 به حدود 5 تریلیون دلار رسید و رتبه چهارمین اقتصاد برتر جهان را هنوز به دوش می کشد.

نرخ تورم در آلمان بسیار پایین و 1.73 درصد است. ذخایر ارز و طلای این کشور به 198 میلیارد دلار می رسد.درآمد سرانه هر آلمانی حدود 40 هزار دلار است که ازاین حیث در رتبه 5 جهان قرار می گیرد. در سال 2015 بیشتر از نیمی از صادرات کشور آلمان مختص به چهار گروه از محصولات شامل می شود:

  • وسایل نقلیه موتوری و قطعات خودرو
  • ماشین آلات
  • محصولات شیمیایی
  • قطعات IT محصولات الکترونیکی و نوری

روابط ایران و آلمان

پس از فروپاشی آلمان نازی، در سال 1331 روابط دیپلماتیک بین ایران و جمهوری فدرال آلمان مجدداً برقرار شد. از آن زمان، همکاری تنگاتنگی در بخش آموزش و صنعت ایجاد شد. مهم ترین راه حمل ونقل بین ایران و آلمان جاده ای و دریایی است. پس از انقلاب اسلامی در سال 1358 روابط تجاری در بین دو کشور با محدودیت هایی مواجه گردید و از سال 2003 به دلیل برنامه هستهای ایران حجم واردات و صادرات کاهش بسیاری داشت.

چین مهم ترین شریک تجاری آلمان

باتوجه به آمارها و نتایج اعلام شده در سال 2019 کالاهایی به ارزش 205.9 میلیارد یورو بین دو کشور آلمان و چین صادرات و واردات گردید. شاید دانستن این موضوع برای تجار و بازرگانان جالب باشد، کشور چین مهم ترین شریک تجاری آلمان است که توسط دفتر آمار فدرال آلمان برای چهارمین بار در سال 2019 اعلام گردیده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>