اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چین

در 50 سال گذشته، برتری چین در تجارت جهانی با سرعت قابل توجهی در حال گسترش است. اهمیت این کشور در تجارت بین المللی باعث رونق داخلی آن و افزایش تقاضای مصرفی و صنعتی برای محصولات آن، در سراسر جهان شده است.

چین از ظرفیت داخلی خود برای دستیابی به رشد اقتصادی و صرفه جویی در مقیاس وسیع که پیش نیازهای مدرن سازی و بهبود استانداردهای زندگی شهروندانش محسوب می شود، استفاده می کند. تجارت چین با کشورهای در حال توسعه به شکل های مختلف، مثل کمک های مالی بلاعوض یا اعتبارات که از طریق کمیته ها و سازمان های برنامه ریزی مرکزی متعدد موجود است، انجام می شود.

از سال 1990 چین یک موازنه ی تجاری مثبت را با شرکای تجاری خود تجربه کرده است و موقعیت نخبگانش در تجارت جهانی از طریق روابط استراتژیک و سیاسی با هنگ کنگ و روابط اقتصادی آن با تایوان تحکیم یافته است. هر دو کشور، هرچند به درجات مختلف، اما در تسلط چین در میان اتحادهای تجاری این کشور در سراسر آسیا سهیم بوده اند.

هنگامی که محصول خاصی را وارد می کنید، حتماً قوانین و مقررات واردات مربوط به آن محصول را نیز باید بررسی کنید. این مسئله همیشه برای هر نوع وارداتی ضروری است؛ اما در مورد چین، شما باید به طور کامل شفاف سازی کنید. یکی از دلایل آن این است که تعداد زیادی از تأمین کنندگان چینی، محصولاتشان را مطابق با قوانین و استانداردهای ایرانی را تولید نمی کنند.

از جمله محصولاتی که در اینجا حساسیت ویژه ای دارند و مشمول مقررات بیشتری هستند (که همچنین از جمله واردات اصلی از کشورهای آسیایی هستند) می توان به اسباب بازی ها و سایر محصولات مخصوص کودکان؛ غذا و ظروف غذا؛ وسایل نقلیه؛ موتورها و اجزای آنها؛ محصولات و قطعات الکتریکی و الکترونیکی؛ چراغ ها؛ پارچه و کفش؛ مبلمان؛ مواد شیمیایی؛ محصولات آرایشی و بهداشتی؛ مصالح و مواد ساختمانی؛ و به طور کلی انواع بسته بندی ها اشاره کرد.

مقررات به طور کلی برای مناطق مختلف اقتصادی مانند؛ اتحادیه اروپا، ایالات متحده، استرالیا، کانادا و غیره اعمال می شود، اما گاهی اوقات قوانین خاصی در هر کشور برای واردات محصولات خاص وجود دارد. به همین دلیل، ما به شما توصیه می کنیم قبل از هرگونه اقدامی به واردات هر نوع کالا ابتدا تحقیق کنید و مشخص کنید که محصول شما دقیقاً باید از چه مقرراتی پیروی کند تا بتواند وارد کشور شما شود و در گمرک مشکلی برای شما ایجاد نکند. این اطلاعات را می توانید از طریق اتاق های بازرگانی و گمرکات کشور خود بیابید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>