اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شرکت بازرگانی

اغلب شرکت ها و مؤسسات تجاری، پس از تأسیس و شناخته شدن، اقدام به جذب نمایندگی در مناطق مختلف می نمایند. به طور معمول، نمایندگی وظیفه شناسایی و انجام خدمات یا توزیع کالای شرکت مرجع را با شرایط معین بر عهده دارد.

اولین مرحله برای اخذ نمایندگی، عقد قرارداد نمایندگی می باشد. اغلب قراردادهای نمایندگی شکل ثابتی ندارند و در بسیاری از موارد با توجه به شرایط متقاضی تنظیم می شوند. اهمیت قرارداد اعطای نمایندگی به حدی است که بسیاری از شرکت ها با تنظیم و تدوین قراردادهای جامع و کامل برای اعطای نمایندگی، اقدام به این کار می نمایند.

این قراردادها که اغلب پس از بررسی های اولیه شرکت مرجع از شخص حقیقی یا حقوقی متقاضی بسته می شوند، شامل مواردی دقیق و کامل درباره شرایط همکاری دو مؤسسه با یکدیگر است. از آنجایی که شخصیت نماینده، بیانگر اعتبار و آبروی شرکت مرجع است، بنابراین اغلب شرکت ها در اعطای قرارداد نمایندگی بسیار دقیق و سختگیرانه عمل می کنند.

شرایط اعطای نمایندگی انحصاری، در قرارداد اعطای نمایندگی فروش ذکر می شود. این شروط بسته به موضوع قرارداد می تواند بر میزان سرمایه نماینده، مدرک تحصیلی، تعداد پرسنل فعال، رزومه کاری و تحصیلی پرسنل و … اعمال شود. در مقابل شرکت مرجع نیز متعهد می شود در ازای انجام صحیح مفاد قرارداد توسط نماینده و عمل به تعهدات مشخص، درصدی از سود شرکت را به عنوان سود نمایندگی به وی اختصاص دهد.

تفاوت عامل فروش و نماینده فروش در این است که در قرارداد عاملیت فروش، عامل برای امر فروش به استخدام اصیل در می آید و برخلاف قرارداد نمایندگی فروش، عامل از خود سرمایه دارد به این ترتیب که عامل با حجم محدود اقدام به خرید می نماید و هر زمان که مشتری به آن مراجعه کرد و نیاز بیشتری داشت، به اصیل مراجعه و کالای موردنظر را تهیه می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
شیرکو نصرالهی:
ممنون از شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>