اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چین

در حال حاضر انجام معاملات تجاری بین المللی به دلیل تحریم ها و با دلار انجام پذیرد بسیار پرهزینه شده است. به عنوان مثال کارمزد ارسال حواله به صورت دلار در بهترین حالت، برای هر مبلغی توسط صرافان در کشور بین 100 الی 200 دلار است. این رقم در مقایسه با حوالجات یوان(حواله یوان به چین) و هزینه ارسال پول به چین از طریق یوان، کارمزد بسیار بالایی دارد.حواله های بالای 50 هزار یوان، کارمزدی بابت پرداخت ندارد و کمتر از این مبلغ هم بین 50 تا 200 یوان در نهایت هزینه بر است.

سرعت انجام حواله

انجام حوالجات دلاری، یورو و یا پوند به صورت ارسال سوئیفت، معمولاً بین 3 تا 7 روز کاری زمان بر است. اما در حواله های یوان این زمان می تواند تا کمتر از 1 روز نیز کاهش پیدا کند.ارز یوان به دلیل شرایطی که در کشور چین دارد و تلاش دولت چین در پایین نگه داشتن ارزش آن به دلیل به صرفه بودن واردات از چین برای تجار خارجی می باشد. از همین رو یوان همواره دارای نرخ بسیار مناسب تری برای تجار و واردکنندگان می باشد.

عدم تأثیر نرخ تبدیل ارز

اگر در زمان خرید کالا از فروشندگان چینی فاکتوری دریافت کنید به صورت دلاری باشد، احتمالاً فروشنده هزینه فاکتور را از مقدار یوانی آن را و بر اساس نرخ تبدیل مدنظر خودش به دلار تبدیل کرده است.معمولاً فروشندگان چینی برای نرخ تبدیل ارز از یوان به دلار از نرخ های بین 6.7 الی 7.3 استفاده می کنند. این نرخ در خرید و پرداخت های بالا مبلغ چشمگیری است. معمولاً مابه التفاوت این هزینه را خریدار باید پرداخت کند.اگر شما فاکتور خرید را از همان ابتدا به صورت یوان دریافت کنید، نیازی به تبدیل نرخ ارز و استفاده از ریت های تبدیل بالای فروشندگان نیستید.

یکی از معایب حواله یوان تعلق مالیات دولت چین به این نوع حواله است، چراکه این نوع حواله جزء ارز داخلی چین به شمار می رود. یکی دیگر از معایب حواله یوان چین این است که فروشندگان چینی که حجم بسیار زیادی از صادرات به خارج چین را در اختیار دارند، به جای حواله یوان، از دریافت حواله دلار و یورو از خارج از کشور چین استفاده می کنند. برای این منظور حتی دولت چین برای تولیدکنندگان چینی جایزه ای را در نظر می گیرد تا آن ها از حواله یورو و دلار استفاده کنند.

از طرف دیگر اگر تجار چینی از حواله یوان استفاده نمایند، باید حدود 10 تا 20 درصد وجه ریالی معادل یافته شده بیشتری را در مقایسه با حواله یورو و دلار پرداخت کنند. پس رد چنین مواردی به جای این مدل حواله ارزی می توان از حواله دلار و یورو از دبی و هنگ کنگ استفاده کرد.

ریسک پذیری بالا از دیگر معایب معامله با حواله یوان به شمار می رود. چراکه اکثر صاحبان حساب حواله یوان اشخاص هستند و آخرین مشکل این نوع حواله این است که برای واریز حواله یوان به چین باید از اسم چینی صاحب حساب استفاده کرد. به همین دلیل در مواقعی علاوه بر نام صاحب حساب، عکس وی نیز الزام آور است که ممکن است برای فرد دردسرساز و غیرقابل دسترس باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>