اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دبی


1. روزها و ساعات کاری سایر نقاط جهان باهم فرق دارد

روز رسمی تعطیل در دبی جمعه است اما بیشتر شرکت های چند ملیتی (MNC) نیز روز شنبه را تعطیل می کنند. به طور کلی، ساعات اداری از 8.30 صبح یا 9.00 صبح تا 5.30 عصر یا 6.00 عصر شروع می شود.در ماه رمضان، از نظر قانونی ساعت کاری 6 ساعت کاهش می یابد.اما چند شرکت فقط در صورت روزه گرفتن در طول روز به مسلمانان مجوز می دهند. بنابراین مناسب نیست که جلسات و یا برنامه ها را برای بازدید از شرکت ها پس از ساعت 1 بعد از ظهر در ماه رمضان تنظیم کنید.

2. با لباس رسمی کشورها آشنا باشید

اکثر مردان دبی از یک شیفت ترد و سفید مچ پا استفاده می کنند که به عنوان ظرف-تاشا و پارچه سر معروف به گوترا شناخته می شود. بسیاری از زنان محلی از روپوش کف استفاده می کنند که به عنوان آبایا شناخته می شود و از سر تا پای آنها را می پوشاند. زنان اغلب صورت خود را به جز چشم خود را نیز می پوشانند.

لباس کار در دبی برای افراد تجار خارجی کاملاً رسمی است. بنابراین شلوار، دامن، پیراهن و کاپشن های یقه دار (کت وشلوار تجاری) یک امر عادی است. زنان باید ملایم و محافظه کارانه لباس بپوشند. آنها باید شانه ها، بازوها و زانوها را بپوشانند. خانم ها هنگام کار باید از پوشیدن دامن کوتاه و لباس کم خودداری کنند. این امر به ویژه در ماه رمضان بسیار مهم است.

3. برای جلسات تجاری با دقت برنامه ریزی کنید

قرارهایی را در روزهای جمعه که روز نماز و استراحت مسلمانان است، ترتیب ندهید. دست دادن در تجارت استاندارد است. بسیاری از مردان و زنان از دبی با جنس مخالف دست نخواهند داد. صبر کنید تا آنها دست بدهند. به جای اقدام برای دست دادن، می توانید دست راست خود را روی قلب قرار دهید.کارت ویزیت ضروری است. همیشه تعدادی کارت ویزیت با خود داشته باشید.

معمولاً پس از احوال پرسی رسمی در ابتدای جلسه به آنها کارت ویزیت داده می شود.در طول جلسات و مکالمه عرب ها را از انظار عمومی جدا نکنید، زیرا این کار برای آنها به عنوان یک توهین تلقی می شود.هنگام بحث در مورد دین و سیاست به ویژه مراقب باشید، زیرا این ها موضوعات حساسی هستند. پروژه ها و تحولات محلی در آینده، موضوعات ایمن تری برای گفتگو هستند.

4. در ماه مبارک نسبت به محدودیت دینی بسیار حساس باشید

ماه رمضان ماه مقدس دین اسلام است و مسلمانان در ساعات روز روزه می گیرند و فعالیت های خود را معطوف به نماز، روزه و صدقه می کنند.شما باید در این زمان کاملاً مراقب قوانین باشید. زیرا پلیس مذهبی در این مدت تحمل کمتری دارد. لباس پوشیدن، آشامیدن، خوردن غذا، یا حتی دیده شدن همراه با یک زن محلی (اگر مرد خارجی هستید) در ساعات روزه داری در انظار عمومی قطعاً مورد توجه قرار خواهد گرفت و به راحتی منجر به دستگیری می شود.

5. آداب بیرون رفتن و خداحافظی آنها را بدانید

به نظر می رسد دبی در (کشور امارات) بسیار مدرن تر از سایر کشورهای خاورمیانه باشد. اما هنوز هم رفتارهایی از گذشته در آنها وجود دارد. برهنه بیرون آمدن از در منازل از سمت آنها نفی می شود اما در سواحل محلی یا سایر مکان های عمومی است. مست بودن در انظار عمومی نیز مورد قبول نیست زیرا در شرع اسلام ممنوع است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>