اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گمرک

ایجاد تسهیلات در امر جمع آوری، تطبیق و تحلیل های آماری به ویژه آمار بازرگانی بین المللی.تقلیل هزینه های ناشی از ضرورت تعیین، توصیف، طبقه بندی و کد جدید برای کالاها که طی مبادلات بین المللی از شمول یک سیستم طبقه بندی خارج شده و مشمول یک سیستم طبقه بندی دیگر می شوند و تسهیل یکسان کردن اسناد بازرگانی و انتقال داده ها.

تحول در امر تکنیک ها و ساختارهای بازرگانی بین المللی تغییرات مهمی را در کنوانسیون راجع به فهرست طبقه بندی برای طبقه بندی کالاها در تعرفه های گمرکی منعقد شده در بروکسل در تاریخ 24 آذر 1329 15 دسامبر 1950 ایجاب می کند.جزئیات موردنظر دولت ها و مراکز بازرگانی برای مقاصد تعرفه ای و آماری به کار بردن آن در تعرفه بندی و آمار مربوط به طرق مختلف حمل و نقل کالا.

ایجاد ارتباط هر چه نزدیک تر بین آمار واردات و صادرات از یک طرف و آمار تولید از طرف دیگر است، با توجه به موارد فوق توسعه صنعت و تکنولوژی و تجارت بین المللی ضرورت ایجاد یک نظام کدگذاری مشترک کالایی به منظور طبقه بندی و یکسان سازی تعاریف کالاها در کشورهای مختلف را موجب شد.

بعد از سیستم های طبقه بندی اولیه در سال 1913 با مشارکت 29 کشور در بروکسل، نمانکلاتور ژنو، نمانکلاتور تجارت استاندارد بین المللی و نمانکلاتور شورای همکاری گمرکی در سال 1975، از اول ژانویه سال 1988 نمانکلاتور جدیدی تحت عنوان نمانکلاتور HS بر مبنای نمانکلاتور شورای همکاری گمرکی و ترکیب آن با سیستم هماهنگ شده جامع اروپا و ژاپن و نیز طبقه بندی تجارت استاندارد بین المللی اجرایی شد.

ویژگی اصلی این نمانکلاتور سادگی، دقیق و در عین حال سخت گیری برای جلوگیری از برداشت های مختلف در طبقه بندی یک کالای مشترک، ارائه تعرفه و سیستم آماری یکسان بین المللی است. این کنوانسیون شامل یک مقدمه 20 ماده و ضمیمه آن می باشد و به زبان انگلیسی و فرانسه تدوین شده است.

کنوانسیون HS یک قانون بین المللی است و شامل فهرست طبقه بندی شامل شماره های اصلی و فرعی 6 رقمی کدهای عددی مربوط، یادداشت ها، قسمت ها، فصل های جدول مقررات صادرات و واردات و همچنین قواعد عمومی برای تفسیر جزء سیسم هماهنگ شده است.

دولت جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 24 خرداد 1363 هجری شمسی مطابق با 14 ژوئن 1983 میلادی به کنوانسیون بین المللی سیستم هماهنگ شده توصیف و کدگذاری کالا منعقده در بروکسل و مشتمل بر یک مقدمه، 20 ماده و ضمیمه آن فهرست طبقه بندی سیستم هماهنگ شده پیوست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>