اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجارت

مهم ترین هدف سازمان تجارت جهانی که در سال 1995 با تبدیل گات به سازمان تجارت جهانی پی ریزی شده، ایجاد یک سیستم تجارت آزاد است که در آن کشورها بتوانند طبق شرایط رقابتی عادلانه با یکدیگر به تجارت بپردازند. این موافقت نامه به عنوان یک نظام بین المللی در تعیین ارزش گمرکی کالا، یکی از اهداف عمده سازمان جهانی تجارت، یعنی پیاده سازی یکنواخت و هماهنگ رویه های تعیین ارزش گمرکی در سراسر جهان را محقق ساخته است.

تسهیل ترخیص کالا از گمرک و ارتقاء کارایی و بهره وری گمرکات، افزایش قابلیت اطمینان و اعتبار اطلاعات آماری مربوط به تجارت جهانی و امکان مقایسه صحیح ‍تر از حقوق و عوارض گمرکی و سایر مالیات های متعلقه و فراهم سازی زبان حرفه ای مشترک برای انجام مذاکرات بین المللی تجاری از جمله محاسن تدوین و اجرای این موافقت نامه است. فصل مربوط به تعیین ارزش کالا در قانون جدید امور گمرکی با لحاظ اصولی این موافقت نامه تدوین شده است.

بر اساس مذاکرات انجام شده در کشور اروگوئه در سال 1994 کلیه کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی ملزم شدند، موافقت نامه تعیین ارزش گات را اجرا کنند. همچنین توافق شد که کشورهای در حال توسعه، این موافقت نامه را با تاخیرهای 5 ساله اجرا کنند. اجرای موافقت نامه تعیین ارزش wto، نقش مهمی در ارتقاء کارآیی تجاری با ایجاد ثبات، درستی، سهولت، آینده نگری و شفافیت ایفاء می کند، موافقت نامه اجرای ماده 7 گات نتیجه مذاکرات تجاری چند جانبه دور توکیو می باشد که در سال 1979 تصویب و در سال 1981 اجرا شد. سپس قسمت هایی از آن در مذاکرات دور اروگوئه مورد بازنگری قرار گرفت.

هدف اصلی این موافقت نامه ایجاد یک سیستم منصفانه، یکنواخت و بی طرف جهت تعیین ارزش کالاها برای منظورهای گمرکی با رعایت واقیعت های تجاری و جلوگیری از کاربرد ارزش های ساختگی گمرکی است. این موافقتنامه دارای 24 ماده است.اصول کلی تعیین ارزش کالاهای گمرکی در این موافقت نامه بر مبنای شش روش است:

  • ارزش معاملاتی کالاهای وارداتی
  • ارزش معاملاتی کالاهای مثل
  • ارزش معاملاتی کالاهای مشابه
  • ارزش تفریقی
  • ارزش محاسباتی

روش برگشتی یا سایر روشهای منطقی سازمان تجارت جهانی WTO
جنگ های جهانی اول و دوم رکود اقتصادی شدیدی را بر دنیا حاکم کرد. برای تقویت اقتصاد جهان نیاز به آزادی تجاری و رد و بدل کردن آزادانه کالا بین کشورها بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>