اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


تجهیزات رادیویی


از جمله اخذ مجوزات لازم

در فرایند ترخیص تجهیزات رادیویی، میبایست مراحل گواهی تائید نمونه، گزارش تائید، مجوز ترخیص، مجوز یا پروانه بهره برداری، مجوز واردات و صادرات، مجوز خرید و فروش و همچنین ثبت سفارش این تجهیزات انجام پذیرد. در ادامه به تفصیل در مورد هر یک از مراحل گفته شده صحبت خواهیم کرد.

1-گواهی تأیید نمونه

گواهی تأیید نمونه، از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صادر می شود. در این تأییدیه، گواهی می شود که کالا و تجهیزات مخابراتی مورد نظر، با استاندارد های فنی و مقررات تصویب شده ی سازمان تطابق کامل دارد و استفاده از آن برای اتصال به شبکه های ارتباطی کشور، مجاز و بلامانع است.برای دریافت گواهی تأیید نمونه، پس از طی روال اداری و مکاتبات با آزمایشگاه ها، یک نمونه از کالا برای آزمایشگاه های همکار و تأیید شده (مندرج در وب سایت سازمان تنظیم مقررات)، فرستاده می شود.

در آزمایشگاه به بررسی مدارک، نصب و پیکربندی کالاها، انجام آزمایش و آزمون ها برای بررسی کیفیت و استانداردهای تجهیزات، بررسی نتایج آزمون و تهیه گزارش آزمون ها پرداخته شده و پس از طی این مراحل، در صورتی که وجود استانداردهای کیفی نمونه کالا، در آزمون ها محرز شود، گواهی تأیید نمونه از طرف سازمان تنظیم مقررات برای کالا صادر می گردد.

2- گزارش تأیید

این گزارش برای تأیید تجهیزاتی صادر می شود که بخشی از مشخصات آن ها با ضوابط و مقررات سازمان مغایر است، یا به دلیل عدم امکان آزمایشات لازم، امکان صدور گواهی تأیید نمونه برای این تجهیزات وجود ندارد.

3- مجوز ترخیص

برای ترخیص تجهیزات مخابراتی، پس از ثبت سفارش و دریافت گواهی تأیید نمونه، مجوز ترخیص صادر خواهد شد.مجوز یا پروانه بهره برداری به منظور استفاده و اپراتوری دستگاه ها و تجهیزات مخابراتی و رادیویی، ارتباطی و فن آوری صادر می شود. برای نصب و استفاده از این تجهیزات، اخذ این مجوز ضروری است.

5- مجوز واردات و صادرات

جهت واردات تجهیزات مخابراتی و یا صادرات آن ها، بایستی نسبت به اخذ این مجوز اقدام نمود.خرید و فروش دستگاه ها و تجهیزات مخابراتی نیز نیازمند دریافت مجوز از نهادهای مربوطه می باشد. همان طور که ذکر شد، هرگونه صادرات و واردات، خرید و فروش، انتقال مالکیت، ساخت و تولید این تجهیزات و دستگاه ها، وابسته به مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>