اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


نانو رس


تولید پلاستیک

این ذرات قابل اشتعال نیستند، بنابراین در حفاظت در برابر آتش برای پلاستیک ها استفاده می شوند. نانو کلی در مواد اولیه پلاستیک مخلوط می شوند که باعث کاهش مقدار مواد قابل احتراق در این محصولات می شوند. هنگامی که پلاستیک می سوزد، لایه ای تشکیل می دهد که از سوختن پلاستیک جلوگیری می کند.

صنایع غذایی

نانو کلی ها به عنوان یک افزودنی پلاستیکی در فیلم های بسته بندی مواد غذایی یا بطری های نوشیدنی نیز استفاده می شود. پلاستیک در اثر ترکیب با این ذرات نانو تقویت می شود و اکسیژن کمتری به فیلم بسته بندی نفوذ می کند. بنابراین مواد غذایی بیشتر دوام می آورند یا دی اکسید کربن کمتری از بطری خارج می شود. پلاستیک های فراوری شده با نانو کلی همچنین دارای خواص سایش بهبود یافته، استحکام کششی بالاتر، انبساط حرارتی کمتر، کیفیت سطحی برتر و خواص پردازش بسیار خوب هستند.

تولید رنگ

نانو رس به طور گسترده در صنایع تولید رنگ استفاده می شود. از این ذرات در صنایع تولید رنگ برای بهبود پوشش استفاده می شود. نانو رس ها می توانند اثرات رادیواکتیو سزیم را خنثی کنند و برای کاهش آلودگی رادیواکتیو استفاده می شوند.

بستر حیوانات

به عنوان بستر حیوانات از جمله گربه از مخلوط سپیولیت، زئولیت، بنتونیت یا مونت موریلونیت استفاده می شود. این ذرات نانو با قابلیت جذب بالا برای آب و عناصر ایجاد کننده بو در مدفوع و ادرار گربه استفاده می شوند. استفاده از نانورس ها به عنوان پرکننده برای پوشش های پلیمری در منسوجات نیز در حال بررسی است.

کریستین اولسن دانشمند نروژی، فناوری جدیدی به نام نانو خاک رس مایع (LNC) ایجاد کرده است که از مخلوطی از ذرات خاک رس و آب با کیفیت تقریبا معجزه آسا تشکیل می شود. این فناوری جدید این امکان را فراهم می کند تا یک بیابان شنی را به زمین های حاصلخیز قابل کشت تبدیل کرد.

ماسه موجود در صحرا ظرفیت نگهداری مایعات بسیار کمی دارند که رشد بیشتر گیاهان را غیرممکن می کند. نانو خاک رس مایع هنگامی که با ماسه بیابان مخلوط می شود، به خاک شنی اجازه می دهد تا آب را حفظ کند و باعث می شود که بیابان به خاک حاصلخیز تبدیل شود.

اگرچه باورنکردنی به نظر می رسد که شن های بیابان دارای تمام مواد مغذی لازم برای رشد گیاهان هستند. تنها مشکل شن های بیابان توانایی کم یا عدم توانایی آن ها در حفظ آب است.فرآیند تبدیل خاک خشک به حاصلخیز بسیار ساده است و مستقیما در محل انجام می شود. نانو خاک رس مایع در سیستم آبیاری مشترک در امتداد منطقه آسیب دیده اعمال می شود. خاک دارای این نانو ذرات مانند اسفنج آب را حفظ می کنند و لایه ای از خاک حاصلخیز ایجاد می شود.

تکنیک های دیگری نیز برای رسیدن به این هدف وجود دارد. تکنیک هایی مانند روشی که برای رشد یک جنگل در مصر استفاده شد، حدود 15 سال طول کشید تا یک خاک شنی به خاک حاصلخیز تبدیل شود. اما با توجه به این ترکیب جدید، اکنون این امر ممکن شده است که تنها در حدود 7 ساعت خاک بیابان را حاصلخیز کرد. حاصلخیزی خاک بیابان با نانو ذرات رس مایع تا پنج سال دوام می آورد، که این فناوری جدید را بسیار جذاب تر می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>