اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رزین

شرکت پرولایت انگلیس PUROLITE انواع گوناگونی از رزین های سختی گیر را جهت مصارف مختلف با توجه به شرایط بهر برداری ساخته است.متداولترین فرآورده های مصرفی این شرکت انگلیسی در فهرست ذیل آمده است:

  • Purolite C100
  • Purolite C100e

شرکت Purolite انگلیس برای مصارف آشامیدنی و خوراکی چندین رزین را که برای صنایع غذایی مناسب هستند , ساخته است.علامت e روی محصولات شرکت Purolite بدین مفهوم است که این رزین را مخصوصا طوری طراح کرده اند که نشتی های آن را که ممکن است در طی بهره برداری وارد آب شود، به حداقل برساند.بهتر است مفهوم تابع DVB (دی وینیل بنزن) در ساخت رزین را توضیح دهم با ساختار زنجیره ای تشکیل می دهد.

درصد DVB موجود در ترکیب تعیین کننده خصوصیات رزین حاصله می باشد. برای مثال رزین با درصد پایین DVB از لحاظ ساختار ناپایدارتر و ظرفیت کل حجمی آن کمتر خواهد بود.هرچه درصد اتصال عرض محصول بیشتر باشد، ترکیب پایدارتر و بالنتیجه استحکام فیزیکی و مقاومت آن در برابر شکنندگی بیشتر خواهد بود.لذا سرعت انجام واکنشها در این رزین (ظرفیت عملی آن) بیشتر است.

رزین های سختی گیر

رزینهای سختی گیر کاتیونی اسید قوی با پایه کوپلیمر پلی استایرنی بوده و از آن به فرم سدیمی استفاده می شود.رزین به فرم سدیمی ساخته و مورد استفاده قرار می دهند. در هنگام بهره برداری، رزین به علت فعالتر بودن نسبت به کل و منیزیم قادر خواهد بود یونهای سدیمی خود را تعویض نماید.واکنشهای فوق به صورت زیر نوشته می شود:

R-Na* + Ca** ->R-Ca** + xNa* R-Na+ + Mg" - R-Mg" + Nar

این فرآیند برگشت پذیر بوده و بنابراین اگر تمام مواضع فعال رزین ( ظرفیت عملی رزین) اشغال شود، رزین را می توان با محلول نمک احیاء (نوسازی) نمود.بنا به آنچه گفته شد، رزینهای سختی گیر به گروههای مختلفی طبقه بندی می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>