اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسناد گمرکی و حقوق ورودی:
یکی از مهم ترین فرآیندهای گمرکی در زمینه صادرات و واردات کالا، ترخیص کالا از گمرکات کشور می باشد، که از چند مرحله مختلف تشکیل شده است.

واردات

پیگیری اسناد گمرکی در گمرکات ایران نیز یکی از با اهمیت ترین مراحل از مرحله ترخیص کالا بوده، که ترخیص کار باید مهارت لازم را در این زمینه داشته باشد تا بتواند ترخیص را هر چه سریع تر و کم هزینه تر به انجام برساند.

پیگیری ترخیص کالا از گمرک:
گرچه که ترخیص کالا یکی از امور مهم در تشریفات گمرکی است، اما به دلیل پیچیدگی ها دشواری های خاص خودش را نیز دارد. انتخاب کارگزاری با سابقه و حرفه ای می تواند دشواری راه را تا حد زیادی هموار کند.

زیرا که توجه و آگاهی داشتن به قوانین و مقررات گمرکی می تواند مسیر ترخیص کالا و تشریفات گمرکی را برای صاحب کالا هر چه هموارتر و سریع تر نماید.

همانطور که گفته شد ترخیص کالا شامل چند مرحله می باشد. صاحب کالا یا نماینده قانونی آن باید بعد از رسیدن کالا به گمرک، مدارک لازم برای ترخیص از جمله اظهارنامه واردات، تصویر کارت بازرگانی، قبض انبار، بارنامه، ترخیصیه، گواهی مبدا، فاکتور یا سیاهه، اعلامیه تامین ارز با نامه برات ( در صورت روش پرداخت اعتبار اسنادی)، پروفرما یا پیش فاکتور، مجوز ثبت فروش، و سایر اسناد مربوط برای ترخیص کالا را فراهم کرده و به کارشناسان مربوطه ارائه و مجوزهای مربوطه را دریافت کند تا بتواند کالای خود را ترخیص نماید.

بنابراین این فرآیند مستلزم پشت سر گذراندن مراحل به همراه با دانش کافی می باشد.

اسناد گمرکی و حقوق ورودی:
تعیین مبلغ حقوق گمرکی و پیگیری اسناد مربوطه یکی از مراحل مهم ترخیص کالا است. زیرا یکی از راه های درآمد گمرک علاوه بر حقوق دولتی، دریافت حقوق ورودی گمرکی می باشد.

از این رو محاسبه دقیق حقوق ورودی و دریافت آن از طرف صاحب کالا یکی از مهم ترین وظایف و مسئولیت های گمرک است. این مبلغ طبق قوانین و مقررات گمرکی و با توجه به تعرفه های گمرک تعیین و دریافت می شود.

در تعیین حقوق گمرکی که یکی از فرآیندهای مهم ترخیص کالا می باشد، هزینه های جانبی جهت انجام خدمات و تشریفات گمرکی نیز در نظر گرفته می شود. اینگونه بعد از لحاظ کردن تمامی هزینه ها و پرداخت های گمرک حقوق ورودی گمرک توسط اداره گمرکات تعیین و دریافت می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>