اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سان استون

سنگ خورشید یا سان استون (Sunstone) درمیان طراحان خلاق جواهرات و به خصوص در میان مردم مناطقی که در آن به صورت تجاری استخراج می شود، از محبوبیت خاصی برخوردار است. این یک سنگی نیست که در هر فروشگاه جواهر دیده می شود. بسیاری از خریداران جواهرات هرگز این سنگ را ندیده اند اما به محض اینکه به شخصی سان استون را نشان دهید اغلب مجذوب آن شده و می خواهند آن را امتحان کنند.

سنگ خورشید حداقل برای چند صد سال شناخته شده است. ذخایر سان استون اورگن توسط بومیان آمریکایی کشف شده است که سنگهای قیمتی را جمع می کنند، آنها را به صورت گنجینه نگه داشته و یا معامله می کنند. گاهی اوقات مرده های خود را با یک کیسه کوچک از سنگ دفن می کردند. ذخایر سنگ خورشید در نزدیکی دریاچه بایکال در روسیه در اوایل دهه 1800 و ذخایر جنوب نروژ در اواخر دهه 1800 معدنکاری شدند. برخی از آنها هنوز در این مناطق تولید می شوند.

در ایالات متحده، استفاده عادی از سنگ خورشید توسط گوهرتراشان در اوایل دهه 1900 آغاز شد. در آن زمان کمپانی تیفانی ( Tiffany & Company) معادنی را در نزدیکی جامعه Plush اورگن ثبت کرد. در آنجا اولین معدن تجاری سان استون در ایالات متحده افتتاح و جواهرات با تراش دامله و فست این سنگ تولید کردند. آنها سنگ های شفاف را "الماس مخملی" می نامیدند.

ظاهرا تلاش های آنها برای سنگ خورشید انتظارات تیفانی را برآورده نکرده است زیرا آنها تولید را متوقف و معادن خود را فروختند. در اوایل دهه 1980، ذخایر جدید سنگ خورشید قادر به حفظ عملیات معدنکاری تجاری در ایالت اورگن کشف شد. کنگره آمریکا در سال 1987 به صورت رسمی نام "سان استون اورگن" را سنگ این ایالت نامید و این شهرت، توجه جامعه گوهرتراشان ایالات متحده را به این سنگ برانگیخت.

گروه فلدسپار بسیار گسترده است. دو شاخه اصلی از درخت خانوادگی فلدسپار وجود دارد. فلدسپارهایی که حاوی پتاسیم هستند و نوع دوم که حاوی مخلوطی از کلسیم و سدیم هستند. سان استون جزو شاخه فلدسپار حاوی پتاسیم است.

اینها ارتوکلاز هستند، که شامل انواع سنگهای قیمتی مون شامل استون، سان استون ارتوکلاز و میکروکلین که شامل نوع گوهری آمازونیت است. شکل بدون پدیده خاصی از ارتوکلاز فلدسپار در موارد نادر در جواهرات استفاده می شود. گاهی اوقات به صورت تراش فست، رنگ آن معمولاً زرد شفاف است. گونه های گوهر در این خانواده فلدسپار شامل لابرادوریت و الیگوکلاز هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>