اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سان استون

ارزش سنگ خورشید با کیفیت گوهری با توجه به رنگ، شفافیت و کیفیت آونتورسنسی آن تعیین می شود. سنگهای بی رنگ و زرد معمولاً ارزانترین نوع آنها هستند و ارزش آنها در رنگهای صورتی، نارنجی و قرمز افزایش می یابد. سان استون های قرمز روشن، سبز و دو رنگ (bicolor) زیبا بالاترین قیمت را دارند. سنگهای شفاف با اونتورسنسی خوب، جزو دسته هایی با قیمت پریمیوم هستند.سان استون تقریباً برای هر بودجه ای مناسب است.

تراش های دامله کوچک با رنگ نارنجی دلپذیر و حرکات زیبا را می توان با قیمت کمتر از 50 دلار خریداری کرد. هرچند همین مقدار هم با توجه به پول ریال ایران حدود یک میلیون تومان می شود!. سنگهای قرمز روشن و دورنگ جذاب که به صورت تراش فست حرفه ای تراشیده شده اند، می توانند هر قیراط بیش از 500 دلار بفروش برسند.ارتوکلاز شفاف یا سان استون رنگین کمانی. در این نمونه خاص که دارای طرح مشبکی است علاوه بر پدیده آونتورسنسی دارای پدیده آدولارسنسی که در سنگ ماه نیز میبینیم را همزمان نشان می دهد.

اگرچه اونتورسنس همان چیزی است که به طور سنتی برای سان استون و آونتورین معروف است ولی پلاژیوکلاز با کیفیت گوهری و پاک و "بدون اونتورسنسی" از ایالت اورِگِن آمریکا با عنوان "Oregon Sunstone" فروخته می شوند. پلاژیوکلاز با کیفیت گوهری و "با اونتورسنسی" آشکار و واضح از مکزیک تحت عنوان سان استون طلایی یا "Golden Sunstone" فروخته می شوند.

استادکارانی که سنگ خورشید را میتراشند قبل از شروع کار باید سنگ را بررسی کنند. اگر سنگ با جهت گیری تصادفی برش داده شود، احتمالا اوتورسنسی کمتر از حد مطلوب خواهد بود. حداکثر انعکاس و درخشش تقارنی در یک تراش دامله هنگامی به دست می آید که موازی با جهت صفحات ریز بالا و پایین سنگ تراش داده شود. در این جهت، تراش دامله معمولاً حداکثر رنگ را هنگام مشاهده از بالا نشان می دهد و اثر شیلر در کل سنگ متقارن است.

بعضی از گوهرتراشان از سنگ خورشید با سایز بالاتر از سه اینچ برای حجاری های کوچک و مجسمه ها استفاده می کنند. مهره های سنگ خورشید نیز محبوب هستند. برای مهره ها، سان استون از هر دو ذرات مس که درون آن قرار دارد، اثر آونتورسنسی را نشان می دهد.

به عنوان یک نوع فلدسپار، سنگ خورشید دارای سختی 6 در مقیاس سختی موهس و رخ کامل از دو جهت است. این باعث می شود که گوشواره ها، سنجاق سینه، آویزهای کوچک و سایر جواهرآلاتی که در معرض سایش با سنگی دیگر نیستند، ایده آل باشند. در هنگام استفاده از انگشتر بهترین حالت این است که لبه ها با دیواره های حفاظی مناسب پوشیده شوند تا سنگ از ضربه محافظت می شود.

سان استون های اورگن شفاف با تراش فست بسیار زیبا می شوند. هرچند که بسیاری از انواع سنگهای قیمتی که توسط اینکلوژن های درونی خود پدیده نوری تولید می کنند (مانند پدیده ستاره ای توسط یک یاقوت کبود استار، چاتویانس یا کریزوبریل، یا اونتورسنسی آونتورین) به صورت دامله (بیضی گمبدی) تراش داده می شوند تا به بهترین شکل ممکن آن پدیده را نشان دهند.

نمونه های سنگ خورشید با پدیده نوری زیبا معمولاً به صورت دامله تراشیده می شوند. نور حادثه باعث ایجاد درخشش بر روی دامله گنبدی شکل می شود که در نور به جلو و عقب کج شده است. هنگامی که زاویه بین چشم ناظر و سنگ برابر باشد با همان زاویه نور فرودی (اما در جهت مخالف)، ناظر درخشش نور روشنی را میبیند. این زمانی است که بازتاب کاملی از ذرات میانباره ها مشاهده شود.آندزین بدون بهسازی زرد کم رنگ از مغولستان همراه با اندزین بهسازی شده با رنگ قرمز پررنگ. سه بارخانه راف در سمت چپ، اندزین طبیعی بدون بهسازی تبت هستند.

بهسازی شناخته شده ای درباره این سنگ وجود ندارد. در اوایل دهه 2000، موادی به عنوان سنگ خورشید تبتی یا آندزین تبتی به بازار عرضه شد و جنجالی را شروع کرد. کارشناسان چندین آزمایشگاه گوهرشناسی این سنگها را مورد بررسی قرار دادند، از مناطقی که گفته می شود منبع آنهاست بازدید کرده و اخیرا توسعه فرآیندهای بهسازی گوهرها را بررسی کردند.

دلربای مصنوعییافته های آنها حاکی از آن است که این سنگها از مغولستان آندزین کم رنگ بوده است که با تزریق مس درون آنها، بهسازی شده اند تا رنگ آمیزی شاداب و زنده داشته باشند.درباره بدل سنگ خورشید نیز شاید نزدیکترین آن دلربا باشد که نوعی ماده شیشه ای حاوی ذرات مس می باشد و به عنوان بدل سان استون و به خصوص آونتورین معروف است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نادر فتاحی :
بسیار جامع و کامل بود مرسی از اطلاعات کارشناسی شده وکامل شما تکه سنگ راف خورشید موجود است مقدار 5کیلو گرم سنگ یشم موجود است جهت فروش مشتری بود در خدمتم
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>