اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آمازونیت

آمازونیت یک کانی سبز تکتوسیلیکات از انواع فلدسپار پتاسیم به نام میکروکلین است. این سنگ، تحت نام های مختلف، حداقل از زمان فراعنه مصر باستان مورد استفاده قرار گرفته است زیرا جواهرات برش داده شده و جلا یافته و مهره های موجود در مقبره های آن دوره، از جمله پادشاه توت انخ آمون از حدود سال 1300 قبل از میلاد یافت شده است.

در سال 2006، دو معدن باستانی آمازونیت یا میکروکلین در کوههای کویر شرقی مصر کشف شد که اولین معادن یافت شده تاکنون بودند و قدمت آن به 1800 سال قبل از میلاد باز می گردد.تا سال 1830، به لطف دانش روز افزون در مورد شیمی و کریستالوگرافی، کانی شناسان اورتوکلاز و میکروکلین را به عنوان گونه های جداگانه فلدسپار به رسمیت می شناختند. درک کامل تری از فلدسپارها پس از سال 1910 با معرفی روشهای انکسار پرتو X و آنالیز طیف سنجی صورت گرفت.

از گذشته تا امروز برخی از فروشندگان سعی کردند با نام بردن "یشم آمازون" مقداری این سنگ را ارزشمندتر جلوه دهند. این نوع نام " نادرست" است، نامی که هویت متفاوت (و معمولاً با ارزش تر) مثل یشم را نشان می دهد.فروشندگانی که از سوء استفاده برای تبلیغ یک محصول استفاده کنند، کمیسیون فدرال تجارت (FTC) یا از طرف مشتریانشان، می توانند با اقدامات قانونی با آنها برخورد کنند. "زمرد زرد" و "آمتیست سبز" سوء استفاده هایی هستند که در راهنماهای FTC اخیرا به آنها پرداخته شده است.

آمازونیت در طیف رنگی از سبز مایل به آبی، سبز و به ندرت تا آبی مایل به سبز رخ می دهد. این رنگ ها با اشباع زیاد می توانند کمرنگ، تقریباً پاستیل یا زنده باشند. رنگ آمونازیت اغلب توسط رگه ها و اجزای کوارتز سفید یا فلدسپات گسیخته می شود. البته برای سال های متمادی، علت رنگ آمازونیت رمز و راز بود. برخی تصور می کنند که این رنگ به دلیل مس است زیرا ترکیبات مس اغلب دارای رنگهای آبی و سبز هستند.

یک مطالعه در سال 1985 نشان می دهد که رنگ آبی-سبز از مقادیر سرب و آب موجود در فلدسپات حاصل می شود. یک مطالعه اخیر در سال 2010 همچنین نقش آهن دو ظرفیتی را در رنگ سبز نشان داد. چندین مطالعه دیگر موادی چون روبیدیوم، سرب و تالیم در مقادری بسیار ناچیز در فلدسپار را نشان میداد. این مطالعات و فرضیه های مرتبط نشانگر ماهیت پیچیده رنگ در آمازونیت و به عبارتی اثر جمع چندین عامل متقابل و ضروری است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>