اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آمازونیت

قبل از خرید یا پوشیدن جواهرآلات آمازونیت، ابتدا باید بدانید که سختی موهس این سنگ 6 تا 6.5 است. این اجازه می دهد تا توسط بسیاری از اشیاء که ممکن است در هنگام پوشیدن روزمره با آن روبرو شوند، خراشیده شود. آمازونیت بهتر است در گوشواره ها و آویزها است. اینها قسمتی از جواهرات هستند که در مقایسه با انگشتر یا دستبند با سایش و ضربه کمتری روبرو می شوند.مسئله دوام دوم رخ آن است.

آمازونیت دارای دو جهت کلیواژ کامل است و اگر انگشتر یا دستبند خود را در با یک جنس سفت برخورد کند می تواند به راحتی در آن جهات شکسته شود. برخی از سازندگان جواهرات تراش کابوشن آمازونیت را در یک قاب محافظ قرار می دهند. بدنه به گونه ای طراحی شده است که تأثیر ضربات را از زوایای زیادی کاهش دهد. حاشیه های محافظ می توانند احتمال شکستگی را به شدت کاهش دهند. اگر این موارد را از قبل می دانید، می توانید جواهرات این سنگ را با احتمال کمتر ناامیدی انتخاب کرده و بپوشید.

آمازونیت به عنوان سنگ شجاعت شناخته شده است. گفته می شود که سپرهای آمازونی ها، یک قبیله قدرتمند از سربازان زن را زینت داده است. اگرچه به اسطوره شناسی مشهور است، اما برخی از شواهد نشان می دهد که آنها یک جامعه زن سالار عصر برنز بوده اند. افسانه ها ادعا می کنند که برخی از این جنگجویان یک سینه خود را با سنگ آمازونیت زینت داده اند تا در مهارت های تیراندازی با کمان خود موثرتر باشند و برای جلوگیری از ابتلا به عفونت، زخم های خود را با این سنگ مالش دادند.

یک افسانه برزیلی ادعا می کند که زنان آمازون به مردانی که از آنها ملاقات کرده اند، سنگ های سبز، که تصور می شود آمازونیت است، داده اند. برای مصریان، آمازونیت نماد شانس و باروری بود. به منظور تقویت قابلیت های تولیدمثل برای کسی که این سنگ را میپوشد، به صورت طلسم هایی کوچک کنده کاری میشدند.

در "کتاب مرگ" از مصر باستان، فصل هفتم، "حکم اوسیریس"، بر روی لوحهای آمازونیت حک شده است. بسیاری از اشیاء آمازونیت در مقبره پادشاه توتان خامن یافت شد، از جمله جواهرات، مهره ها و انگشتر نقره سوسک سرگین غلطان با سنگ آمازونیت. همراه با لاجورد و کارنیلیان، ماسک طلای معروف فرعون توت انخ آمون نیز با آمازونیت تزئین شده است و رنگ خیره کننده آبهای گرمسیری را به اهرام مقدس می آورد.

غالباً به عنوان یک شی شانس آور قوی مورد توجه قرار می گرفت، همچنین یک عنصر متمایز در طراحی جواهرات، به ویژه با سرخپوستان باستان بود، که از سختی متوسط آمازونیت استفاده می کردند و آن را به شکل بیضی و گرد برای ایجاد حلقه، آویز و گوشواره و یا کاروینگ استفاده می‌کردند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>