اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سودالیت

سودالیت در سنگهای آذرین رخ می دهد که از ماگما های سرشار از سدیم تبلور می یابد. این ماگما ها همچنین حاوی سیلیکون و آلومینیومی خیلی اندک است که غالبا کانی های معدنی کوارتز و فلدسپات وجود ندارد. سنگهایی که سودالیت با خود حمل می کند عبارتند ازنفلین سینیت، تراکیت و فونولیت. این نوع سنگها به قدری نادر هستند که اکثر زمین شناسان هرگز آنها را در میدانهای زمین شناسی نمی بینند.

سودالیت به عنوان عضو یک گروه معدنی است که به "فلدسپاتوئیدها" معروف است. آنها کانی های معدنی کمیاب آلومینوسیلیکات هستند که حاوی کلسیم، پتاسیم یا سدیم فراوان هستند. نمونه های آن عبارتند از: سودالیت، نفلین، لوسیت، نوسان، هاوین، لازوریت، کانکرینیت و ملیلیت. این کانی های معدنی اغلب در سنگهای آذرین، رگه ها و شکستگی هایی که آنها را قطع می کند، رخ می دهند. آنها همچنین در سنگهای دگرگونی مجاورتی رخ می دهند.

معادن شناخته شده سودالیت عبارتند از: لیچفیلد بریتانیا، مین و مگنت کوو و آرکانزاس در ایالات متحده آمریکا؛ نامیبیای شمالی؛ بریتیش کلمبیا؛ بانکروفت، انتاریو؛ شبه جزیره کولا روسیه؛ و قسمتی از گرینلند. بزرگ ترین کانسار سودالیت در باهیای برزیل است.

گردنبند سودالیتآبی رنگی نادر برای سنگها و کانی های معدنی است. آخرین باری که سنگی با رنگ آبی درخشان مشاهده کردید کی بود؟ آیا تا به حال در طبیعت یکی پیدا کرده اید؟ سودالیت با رنگ پرطرفدار خودش در بازار، هنوز هم دارای قیمت مناسبی است. اما در جواهرات ساخته شده، یافتن سوداولیت سخت است. به ندرت در فروشگاه های جواهری بازار دیده می شود، و کمتر در فروشگاه های جواهرات سطح بالا دیده می شود.

اکثر مشتریان جواهرات با سودالیت آشنایی ندارند و تعداد کمی از آنها درخواست آن را در فروشگاه ها می کنند. فروشگاه ها آنچه را که مشتریان می خواهند بخرند، می آورند. مکانی برای پیدا کردن سوداولیت در جواهرآلات در فروشگاه ها و نمایشگاه های صنایع دستی و تراشکاری است. بخشی از دلیل عدم استفاده از سوداولیت در جواهرات تجاری این است که نگین های کابوشن تراش داده شده از نظر ظاهری تفاوت زیادی دارند که خط تولید استاندارد آن را غیرممکن است.

سودالیت گاهی اوقات با لاجورد اشتباه گرفته می شود. برخی از نمونه ها رنگی مشابه دارند و ظاهراً رگ سفید در هر دو سنگ یافت می شود. این امر به سودالیت فرصتی می دهد تا به عنوان یک گوهر جایگزین ارزان قیمت برای افرادی که لاجورد را دوست دارند اما نمی خواهند قیمت بالایی بپردازند، مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال، تراش های بیضی، مهره ها و سنگ های صیقلی زیبا سودالیت زیباهستند و افراد زیادی از آنها لذت می برند. آنها با قیمت هایی که تقریباً با بودجه هر کسی مناسب است، در دسترس هستند. به دلیل سختی نسبتا پایین بهتر است در گوشواره ها، سنجاق سینه ها، آویزها و سایر مواردی استفاده شود که کمتر در معرض ضربه یا سایش قرار گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>