اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چاروئیت

چاروئیت (Charoite) یک کانی معدنی سیلیکاتی ارغوانی تا بنفش است که رنگ بنفش پرطراوت آن همراه باندهای جالب، چرخان با حالات شعاعی و موازی، توجه فرد را به خود جلب می کند. چاروئیت در مقادیر تجاری فقط در چند ذخایر کوچک و با نزدیکی جمهوری ساخا در شرق روسیه یافت می شود. این نام را از رودخانه چارا در آن منطقه جغرافیایی دریافت کرده است.

قطعات با کیفیت بالا از چاروئیت را می توان با تراشهای کابوشن یا بیضی بنفش جذاب درآورد و یا از آن به عنوان سنگی برای روکش جعبه جواهرات خود استفاده می شود. درخشش مروارید یا چاتویانسی غالباً زیبایی این گوهر را افزایش می دهد.سنگهای قیمتی زیادی وجود دارند که به راحتی می توانید آنها را از نظر ظاهری باهم اشتباه بگیرید. با نگاهی گذرا و سریع، به سختی می توان تفاوت توپاز سفید از یک زیرکن سفید یا یک اسپینل قرمز از یک یاقوت سرخ تشخیص داد.

با این حال، برخی از گوهرها وجود دارند که احتمالاً با هیچ چیز دیگری اشتباه گرفته نمی شوند. چاروئیت قطعاً در این دسته قرار می گیرد. با برخورداری از الگوهای طوفانی و جذاب ترین رنگ های بنفش خود، چاروئیت شبیه هیچ چیز دیگری در این سیاره نیست!

نگران نباشید اگر تا کنون هرگز در مورد آن چیزی نشنیده اید، اکثر مردم هم همینطور هستند. چاروئیت در سال 1978 کشف شد و فقط از یک مکان می آید، یک ذخیره کوچک نزدیک به رودخانه چارا، در نزدیکی شهر کوچک آلدن، در سیبری، روسیه کشف شد. به دلیل سرمازدگی شدید، آنها فقط هر تابستان قادر به استخراج معدن برای چند ماه هستند زیرا در بیشتر مواقع این معدن با لایه ای از برف پوشانیده شده است.

اگر عاشق رنگ بنفش و یا نقاشی های روغنی باشید، عاشق چاروئیت نیز خواهید بود. مردم غالباً وقتی اولین بار این سنگ را می بینند تصور می کنند این گوهر خارق العاده طبیعی نیست. این تصور قابل بخشش است زیرا الگوهای بنفش پیچیده، چرخان و باریک با الگوهای اسطوخودوس و جلایی روغنی تا مرواریدی درخشان، به نظر می رسد که این طرح ها روی آن نقاشی شده اند.

اما این نمای جذاب در واقع ناشی از ترکیب شیمیایی پیچیده گوهر است. ترکیبی از پتاسیم، کلسیم، باریم، سدیم، استرانسیم، هیدروژن، سیلیکون و اکسیژن جای تعجب نیست که این گوهر زیبا فقط در یک مکان کشف شده است! تصور می شود که چاروئیت از ذخایر Sirenevy Kamen ("سنگ بنفش") از شرق سیبری، هنگامی شکل گرفته است که گدازه رانی سی نیت قلیایی با جریان دولومیتی که حاوی مقدار قابل توجهی از رسوب آواری است روبرو شده است. نتیجه یک محیط ژئوشیمیایی پیچیده متاسوماتیسم مجاورتی هیدروترمال می شود.مهره چاروئیت

مایعات غنی از مواد معدنی در دولومیت و حول سنگهای اطراف آن پخش و رسوخ کرده، چاروئیت و انواع دیگر کانی های معدنی کمیاب با ترکیبات شیمیایی پیچیده را تشکیل می دهند. چاروئیت موجود در این سنگها ناخالص است و ذاتا با ذرات میکروسکوپی سایر کانی های معدنی نادر مخلوط شده است. بدیهی است که این زیبایی منحصر به فرد مدیون همین تزریق این کانیها از سنگ میزبان به چاروئیت است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>