اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چاروئیت

چاروئیت نامی است برای سنگهایی که غنی از چاروئیت که با نام چاروئیتیت شناخته می شوند. اکثر افراد در تجارت گوهرها و تراش کاران سنگ با نام ساده چاروئیت از آنها یاد می کنند و ممکن است متوجه این موضوع نباشند که درحقیقت این (چاروئیتیت) سنگی است که حاوی انواع کانی های کمیاب می باشد.

چاروئیتیت یک سنگ دگرگونی مجاورتی است که معمولاً حاوی انواع کانیهای فرعی سیلیکات کلسیم قلیایی است. این موارد می تواند شامل miserite، benstonite، canasite، tinaksite، pectolite و fedorite باشد. اینها معمولاً با انواع بافت چاروئیت همراه هستند و شامل: توده ای (miserite)، فیبرهای موازی (بنستونیت) و فیبرهای شعاعی (کانازیت و تیناکسیت) هستند.

آیا تابحال عکسی از آبشار دیده اید که با نوردهی طولانی گرفته شده است؟ به نظر آب لحظه ای در زمان یخ زده و تقریباً جامد به نظر می رسد. این همان چیزی است که چاروئیت همیشه باعث می شود به آن فکر کنم. این یک ویژگی مرموز، تقریبا ارواح گونه و واقعاً افسون کننده است.برای افزودن به ظاهر غیرمعمول این گوهر، کمی هم دارای رنگ ودرخشندگیی متغیر چاتویانسی است. این یک پدیده نوری است که به محض برخورد نور به گوهر، از سطح آن منعکس می شود.

در بسیاری از گوهرهای دیگر آشکارتر است مثلاً کریزوبریل و یا الکساندریت دارای پدیده چشم گربه (Cat’s Eye) یا چشم ببر هر دو از چاروئیت پدیده چاتویانسی بیشتری دارند هستند، با کمی حرکت دادن چاروئیت زیر نور، این پدیده طراح های روی سنگ را می تواند ابرهای طوفانی در حال حرکت در آسمان را یادآوری کند. با ظاهری سورئال، مواج و طوفانی، برخلاف هر گوهر دیگری است.

انگشتر چاروئیتقطعات با کیفیت بالا از چاروئیت را می توان با تراشهای کابوشن یا بیضی بنفش جذاب درآورد. درخشش مروارید یا چاتویانسی غالباً زیبایی این گوهر را افزایش می دهد. معمولا از این سنگ در دستبندها به صورت مهره و یا نگین درشت آویز نیز استفاده می شود. از آنجایی که سختی چاروییت پایین و در کمی بیشتر از سختی فیروزه است بنابراین باید در نگهداری از آن بسیار دقت کنید زیرا سنگهای سخت تر از آن می توانند بر روی آن خش بیندازند.

از چاروئیت های کم کیفیت تر برای ساخت مجسمه های کوچک و یا به عنوان روکش جعبه جواهرات و وسایل تزینی آنتیک نیز استفاده می شود. بیشتر راف ها و نمونه های آنتیک چاروئیت با کیفیت در خود بازار روسیه بفروش میرسند و در مارکت های دیگر به دلیل محدود بودن ذخایر و هزینه های آن آنچنان به چشم نمیخورند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>