اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کیانیت

کیانیت یک کانی معدنی است که عمدتا در سنگهای دگرگونی یافت می شود. بیشتر اوقات از فشار زیاد دگرسانی کانی های رسی در طی دگرگونی سنگهای رسوبی تشکیل می شود. در رگه های شیست ها و گنیس های مناطق دگرگون شده و کمتر در کوارتزیت یا اکلوژیت (در لوله های کیمبرلیتی) یافت می شود.

نمود بلوری معمول کیانیت به صورت یک کریستال تیغه ای، دراز و کشیده و ستونی است، اگرچه گاهی اوقات به عنوان توده های شعاعی از کریستال ها رخ می دهند. همچنین می تواند در سنگهای آذرین مانند گرانیت رخ دهد. کیانیت اغلب با سایر کانی های دگرگونی مانند گارنت، استارولیت، میکا، کوارتز و کورندوم همراه است.

آفریقای جنوبی، ایالات متحده، فرانسه و هند تولید کننده های برتر کیانیت هستند. در شیست های سنت گوتارد در کوههای تایرول سوئیس سالهاست که منبع کریستالهای بسیار خوب کیانیت مرتبط با استارولیت یافت می شوند. در ماچاکوس شهری در استان شرقی واقع در کشور کنیا کانیت بی رنگ بسیار غیرمعمول و برخی کریستال های بزرگ آبی با نوارهای سبز یافت می شود.این نوع نگین های با کیفیت کیانیت در بازار گاهی تحت نام سفایر آبی به فروش میرسند!کیانیت می تواند بی رنگ، سبز، سیاه و به ندرت ارغوانی باشد.

بعضی از کیانیت ها دارای چندرنگ نمایی بی رنگ تا آبی کمرنگ تا آبی هستند (وقتی از جهات مختلف مشاهده می شوند، رنگهای مختلفی دارند). اکثر کیانیت های با کیفیت گوهری با رنگ آبی است. سنگ های آبی کیانیت را می توان در یک رنگ مداوم بین آبی روشن و تیره یافت. محبوب ترین کیانیت های گوهری پاک و شفاف با رنگ سفایر آبی عمیق هستند. کیانیت آبی شفاف با شدت رنگ پایین تر ممکن است شبیه توپاز آبی یا آکوامارین باشد.

کیانیت در انواع طیف های کیانیت زرد وجود دارد. ولی به تازگی کیانیت نارنجی رنگ در معدن لولیوندو (Loliondo) تانزانیا یافت شده است. این نمونه ها که در GIA نیز مورد بررسی قرار گرفته اند دارای رنگهای زرد-نارنجی متوسط تا ضعیف، نارنجی مایل به زرد، چند رنگ نمایی می باشند. این کیانیت ها دارای اینکلوژنهای روتایل های زاویه دار قهوه ای و زیرکن برجسته گرد شده بی رنگ بودند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>