اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کیانیت

کیانیت با کیفیت بالا و رنگی زیبا را می توان در به صورت کابوشن برش داد. از این سنگ اغلب در انگشترها، گوشواره ها، آویزها و جواهرات دیگر استفاده می شود. از کیانیت برای تهیه مهره نیز استفاده می شود. این مهره ها اغلب هندسه مسطح دارند زیرا این ماده معدنی به طور معمول در تیغه های نازک رخ می دهد.

کیانیت سنگی چالش برانگیز برای تراش است زیرا دارای دو سختی کاملاً متفاوت است. بلورهای کیانیت معمولاً تیغهای باریک و باریک هستند. آنها دارای سختی در حدود 4.5 به موازات طول خود، اما سختی 6.5 تا 7.0 در عرض تیغه دارند. برای کار بر روی این سنگ ها به تراشکار ماهر نیاز است.

از کیانیت برای تولید طیف گسترده ای از محصولات استفاده می شود. کاربرد مهم آن در ساخت فرآورده های نسوز و دیرگداز مانند آجر، خمپاره و ابزار آتشخانه که در کوره هایی با درجه حرارت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. برای ریخته گری، قالب هایی که برای ریخته گری فلزات با درجه حرارت بالا استفاده می شود، اغلب با کیانیت ساخته می شوند.

از کیانیت همچنین در محصولاتی که در صنایع اتومبیل و راه آهن نیاز به مقاومت در برابر گرما دارند دارای کاربرد و مورد اهمیت است. مولایت، نوعی از کیانیت تکلیس شده یا حرارت دیده در دمای 1250 تا 1500 درجه سلسیوس است، در ساخت کفش ترمز و رویه کلاچ استفاده می شود.

کیانیت دارای خواصی است که باعث می شود برای استفاده در تولید یک پرسلان با مقاومت بالا بسیار مناسب باشد. پرسلان نوعی چینی است که استحکام خود را در دماهای بسیار بالا حفظ می کند. استفاده آشنا از این نوع پرسلان، عایق سفید روی یک شمع چینی (در موتور) است. از کیانیت در برخی از اشکال رایج تر پرسلان نیز استفاده می شود، مانند نمونه هایی که برای ساخت پروتز، سینک ظرفشویی و وسایل حمام استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>