اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کونزیت

کونزیت جوانترین عضو اسپودومن ها (spodumene) است. کسانی که به علم گوهر شناسی علاقه مند هستند، می دانند که همراه با دیوپسید، جیدیت و سه نوع سنگ معدنی دیگر، اسپودومن ها گروه پیروکسن را تشکیل می دهند. کلمه پیروکسن از کلمات یونانی pyr (آتش) و xenos (شگفت انگیز) گرفته شده است.اسپودومن منبع لیتیوم است که در تولید باتری های ماشین و اسمارت فون مورد استفاده قرار می گیرد.

لیتیوم با همجوش کردن اسپدومن در اسید از آن خارج می شود. تولید لیتیوم از اسپودومن هر سال منجر به حدود 80، 000 تن متریک می شود. قبل از اتومبیل و تلفن های هوشمند، اسپودومن در سرامیک، شیشه سازی، تولید فولاد و دارو مورد استفاده قرار می گرفت اما افکار ما نسبت به آن در اواخر قرن نوزدهم با کشف اولین اسپودومن سبز (هیدنیت) گیرا و سپس یافتن انواع کونزیت صورتی دوست داشتنی تغییر یافت.

جالب است بدانیدکه هیدنیت (Hiddenite) عضوی با کیفیت جواهری از خانواده اسپودمن، با رنگ سبز یا سبز مایل به زرد، زرد کمرنگ یا بیرینگ است که حدود یک چهارم قرن قبل از کونزیت کشف شده است. هیدنیت نام خود را از کاشف خود، W. E. Hidden گرفته است.

به عنوان نوعی اسپودومن، یک سنگ معدنی سیلیکاتی است که در سازندهای سنگ پگماتیت تشکیل می شود که حاصل مذاب یا ماگمایی است که از زیر پوسته زمین به سطح می رسد. این ماگما خنک شده و در همان حال حباب های گازی شکل می گیرند، همچنین درون درزها و ترکهای ایجاد شده ماگما در زمان های متفاوت آنها را همپوشانی کرده و خنک می شود. گازهای موجود در حبابها فرار کرده و شکافهایی را در خود جای می گذارند که مایعات و همچنین سایر ترکهای موجود در سنگ پگماتیت می توانند داخل آنها جمع شوند.

در طی میلیون ها سال مایعات خشک می شوند و کریستال های سیلیکونی را باقی مانده برای پر کردن این شکاف ها رشد (بلورزایی) می کنند. مایع اصلی دارای برخی ناخالصی های معدنی است که به ایجاد سنگ های قیمتی مختلف مانند کونزیت کمک می کند. در مورد کونزیت، ماده اصلی سیلیس با لیتیوم، سدیم و آلومینیوم مخلوط شده است تا بلورهای تشکیل شده به همراه کمی منگنز، رنگ صورتی و یاسی - بنفش به خود گیرند.

به عنوان یک از عضو از انواع اسپودومن بودن، کونزیت به طبقه سیلیکاتهای زنجیره ای (LiAlSi2O6) تعلق دارد. به لطف عناصر جزئی از منگنز در ساختار بلوری آن، رنگی یاسی، صورتی - بنفش به سنگ می دهد. با این حال، این رنگ می تواند در نور مستقیم خورشید محو شود. به همین دلیل، جواهرات با کونزیت را نباید هنگام آفتاب گرفتن یا در ساحل پوشید و این سنگ جواهری در شب بهترین رنگ خود را نشان می دهد.

گزارش ها و روایاتی از کونزیت (یا اسپودومن) وجود دارد که به عنوان سنگی خاص و غیر عادی زیر نور خورشید با توجه به حساسیتش به فلورسانس اشاره دارند. برهی از راف های معدنی آنها بعد از استخراج ته رنگ سبز - یاسی به نظر برسند و بعد از یک روز زیر آفتاب گذاشتن، صورتی درخشنده در شب می شود. برخی میگویند کونزیت های بهسازی شده کمرنگ می شوند و برخی میگویند تمام کونزیت ها با گذشت زمان کمرنگ تر می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>