اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کونزیت

کونزیت یکی از سنگهای بسیار پاک در بین سنگهای قیمتی می باشد. همه ما این را میدانیم که حداقل با چشم غیر مسلح پاک به نظر میرسند. برای تراشکاران گوهر، کونزیت دارای رخ کامل از دو جهت است و در نتیجه تراش آن بسیار دشوار بوده زیرا ممکن است حین کار، سنگ به دلیل شکنندگی بالایش و نیز رخ آن از وسط دو نصف شود. به طبع، تراش مجدد آن نیز دشوارتر است.

سنگهای کونزیت شفاف و پاک در سایزهای بزرگ با تراش فست تراشیده می شوند. تراشکار باید به تراز و تنظیم راف، حین برش دادن و زوایای فست ها بسیار دقت کند. زیرا بسته به زاویه ای که به کونزیت نگاه می کنید، می تواند پدیده چند رنگی بنفش، صورتی یا حتی بی رنگ را نشان بدهد که محبوبیتی خاص دارد. نمونه های مات قالب توجه، به تراشهای گرد، قلب، بیضی و یا دیگر شکل های جالب تراشیده می شوند.

سنگهای کوچک تر کونزیت به نظر می رسد کم رنگ اما اندازه های بزرگ تر از نظر اشباع رنگ بسیار عمیق تر به نظر می رسند. خوشبختانه کونزیت اغلب در اندازه های قیراطی 5 یا 10 یا حتی بیشتر یافت می شود، بنابراین این مسئله چندان مشکلی ندارد.

کونزیت صورتی کم رنگ در سال 1902 در منطقه پالوآلتو سن دیگو در کالیفرنیا کشف شد. امروزه کریستال های منشوری شکل با قوس های عمودی معمولی آنها عمدتاً در افغانستان، ماداگاسکار، برزیل و ایالات متحده یافت می شود. کریستال ها یا قطعات کریستالی، که اغلب به سختی از بین می روند، می توانند اندازه های مختلفی را تا چندین کیلوگرم به دست آورند.

پس از یافتن اولیه کونزیت در جنوب کالیفرنیا، کونزیت نیز در ماداگاسکار، میانمار، روسیه، مکزیک، استرالیا و کانادا یافت شده است. به نظر می رسد مهم ترین و بزرگ ترین ذخایر در برزیل وجود دارد اما محبوب ترین منبع کریستال های منشوری شکل کونزیت در حال حاضر کوه های افغانستان و پاکستان است. این کریستال ها می توانند اندازه های مختلفی تا چندین کیلوگرم داشته باشند.

راف کونزیت افغانستانکونزیت معمولا بهسازی نمی شود هرچند برخی از گزارش ها حاکی از این است که نمونه هایی با حرارت یا پرتودهی بهسازی می شوند. این موضوع مقداری بحث برانگیز است. اگر رنگ و کیفیت یک سنگ در اثر نفوذ عناصر و یا حرارت دهی یا پرکردن ترکها با روغن یا شیشه بهبود یابد میگوییم بهسازی شده است.

کونزیت نه تنها می تواند در اثر گرما و در اثر تابش نور خورشید (و تابش غیر طبیعی) نیز تحت بهسازی قرار گیرد، بلکه باعث آسیب به سنگهای سنگ شده و عملیات حرارتی بالا نیز مطمئناً بر رنگ صورتی و بنفش در کونزیت تأثیر منفی می گذارد. حرارت دهی در دمای حدود 500 درجه سانتیگراد می تواند آن را کمرنگ تا بی رنگ کند. بهرحال چیزی که مشخص است بیشتر فروشندگان بهسازی بودن کونزیت را ذکر نمی کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>