اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اوپال

امروزه اتیوپی دومین تامین کننده بازار اوپال در جهان را دارد. تا قبل از یافتن ذخایز اوپال اتیوپی، تنها ذخایر بزرگ اوپال در صد سال گذشته مربوط به استرالیا بود که 95 درصد اوپال های بازار از این معادن تولید میشد. کشفی کوچک در سال 1994، اتیوپی را در نقشه اوپال جهانی قرار داد. به دنبال آن اکتشافات مهمی در سال 2013 تا 2018 اتفاق افتاد.

این ذخایر اوپال های گرانبها زیبا، اوپال آتشین، اوپال سیاه همراه با بازی رنگ خارق العاده در رنگ بندی و طرح های مختلف را شامل می شوند.اوپال اتیوپینقش لانه زنبوری ناشی از اینکلوژن های طبیعی در برخی از آنها سبب شده این نوع اوپال بی نظیر باشد. اوپال های اتیوپی نه تنها زیبا بلکه به طور کلی دارای قیمت پایینتری نسبت به کیفیت مشابه خود در استرالیا هستند.

در داستان ها آمده است که ملکه سبا اتیوپی هنگامی که از پادشاه سلیمان نبی در اورشلیم بازدید کرد خود را با اوپال گرانبها زینت داده بود. اولین شواهد شناخته شده در مورد استفاده انسان از اوپال تقریباً 6000 سال قدمت دارد (Gebremedhin، K 2014). در سال 1939، باستان شناس دکتر لوئیز لیکی از اشیاء ساخته شده از اوپال در غاری در ناکورو کنیا پرده برداشت که قدمت آن به 4000 سال قبل از میلاد براساس کتاب آلن اکرت (The World of Opal) برمیگشت. این اوپال ها به احتمال زیاد از اتیوپی بودند.

اما در تاریخ مدرن امروزی، اوپال گرانبها از استخراج شده از معادن اتیوپی در سال 1994 وارد بازار سنگهای قیمتی و جواهرات شد. این اوپال اولین بار از منطقه منز - گیشه (Menz-Gishe) در بخش شمالی استان شیوا (Shewa) و در سنگهای میزبان آتشفشانی اکتشاف شده است. اوپال های این ناحیه در طیف گسترده ای از بدنه رنگها ظاهر می شوند. قسمت اعظم این اوپال ها رنگ قهوه ای، قرمز یا نارنجی دارد؛ با این حال، رنگ های زمینه زرد، سفید و شفاف نیز یافت می شود.

اوپال های استان شیوا در سنگهای آذرین لایه ای شده مانند ریولیت، توف و جینگرتیت یافت می شود. اگرچه بخش اعظم این نوع اوپال دارای مشکلات ترک ریز سطحی و یا خرد شدگی هستند، اما با بهسازی کردن آنها با مواد تثبیت کننده وارد بازار گوهر و جواهرات می شوند. این اوپالها معمولاً به علت منشا و محل مبدا آنها "اوپال شیوا Shewa opal " یا "اوپال های مززو Mezezo opals " خوانده می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>