اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اوپال

مهم ترین کشف اوپال در اتیوپی تا به امروز در سال 2008 در نزدیکی شهر وگل تنا در استان وولو در شمال این کشور انجام شد. این نوع اوپال می تواند دارای انعکاس بازی رنگ واضح و بدنه ای بی رنگ و سفید، زرد، نارنجی یا قهوه ای داشته باشد. ولو اوپال ها از نظر ترک و دوام پایدارتر از اوپال های شمال شیوا هستند. این نوع سنگ به سرعت در تجارت با عنوان welo opal شناخته شد، اما بعضا نامهای wollo و wello نیز گفته می شوند.

بخش عمده ای از اوپال های ولو از یک منطقه واحد از سنگ های آتشفشانی لایه بندی شده ایجاد می شوند. رگه اصلی یک ایگنیمبریت ریولیتی اپالیزه شده تا ضخامت یک متر است که روی بستر خاک رس قرار گرفته است. اوپال به احتمال زیاد به صورت آبهای حاوی سیلیس در بالای خاک رس غیرقابل نفوذ آب تشکیل شده است. ژل سیلیکا در فضاهای منافذ ایگنیمبریت رسوب و بعداً به اوپال تبدیل شده است.رگه نازک معدنی از شکاف در امتداد دیواره های دره شیب دار، جایی که تونل های کوتاه افقی برای استخراج اپال کاوش شده اند، رخنمون می کنند. استخراج از معادن زیرزمینی در اینجا کار بسیار خطرناکی است، زیرا ایگنیمبریت اغلب دارای ترک، شکننده و ضعیف هستند.

لایه های نازک معدنی را می توان در امتداد دیواره های دره که در آن استخراج شده است، ردیابی کرد، اما وسعت جغرافیایی کامل آن ناشناخته است زیرا چینه حاوی اوپال تا 350 متر از نهشته های آتشفشانی لایه شده پوشیده شده است. با این حال، این نهشته ها ممکن است بیش از چندین کیلومتر را گسترش یابد و می تواند منبع اصلی اوپال با کیفیت گوهری شود.

اوپال سیاه اتیوپی طبیعیسومین ذخایر اوپال در سال 2013، دوباره در استان ولو، اما در حدود 100 کیلومتری شمال منطقه وگل تنا (Wegel Tena) پیدا شد. قسمت اعظم اوپال موجود در این کانسار دارای رنگ بندی خاکستری مات تا سیاه است. شرایط تشکیل آنها همانند دیگر نقاط دیگر در همین استان است ولی ذخایر آنها به طور ناچیز و یا ناقص تعیین شده اند.

در همین سال نیز در معدن Stayish، گَشِنا، در استان ولو، بیشتر خاکستری تیره و سیاه به همراه مقداری اوپال سفید و کریستالی کشف شد. در گزارشی آمده است که این سنگهای جدید پایدار بوده و هیدروفانی نیست. این معدن یکی از معادن خاصی بود که در آن اوپال سیاه به طور طبیعی یافت شد.

بخش عمده ای از اوپال تولید شده از استان ولو دارای رنگ بندی نارنجی، زرد یا مایل به قرمز به همراه رنگ بازی است. رنگ بدنه نارنجی، زرد یا مایل به قرمز با تعریف اوپال آتشین همخوانی داشته و بازی رنگ آن با تعریف اوپال گرانبها مطابقت دارد. با استفاده از هر دو معیار، این اپال ها را می توان "اوپال آتشین گرانبها" نامید. این نوع اوپال شفاف در استخراجی که در حال حاضر از استان ولو خارج می شود، فراوان است.

اوپال آبسان یا هیدروفان اتیوپیبسیاری از اپالهای استخراج شده در اتیوپی، به ویژه از ذخایر Welo، اوپالهایی آبسان هستند. "هیدروفان" نامی برای اوپال متخلخلی است که توانایی جذب آب را دارد. تغییر رنگ یا شفافیت اغلب با جذب آب همراه است. این اپال ها به دلیل تخلخل بودن، از وزن مخصوص کمتری نسبت به سایر انواع اوپال برخوردار هستند. برخی از این اپال ها می توانند به اندازه کافی آب جذب کنند تا 15٪ افزایش وزن داشته باشند و خیلی کم برخی از آنها تا نصف وزن خود نیز آب جذب می کنند.

خاصیت آبسانی اپال های اتیوپی بعضی اوقات باعث مشکلات دوام سنگ می شود. جذب آب می تواند منجر به ترک شود. به همین دلیل، دارندگان اوپال هیدروفان باید از غوطه ور شدن آن در آب خودداری کنند. آنها فوراً آب را جذب نمی کنند. ممکن است چندین ساعت طول بکشد تا سنگ مقدار قابل توجهی آب جذب کند.
در صورتی که آنها را از آب در جایی خشک رها کنید، آب اوپال هیدروفان خارج خواهد شد و آبگیری آن، چند روز تا چند هفته ممکن است رخ دهد. پس از آبگیری، اوپال همان ظاهر و ویژگی را نسبت به قبل از جذب آب خواهد داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>