اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مالاکیت

کانی معدنی مالاکیت در نقاط کم عمق زمین و در بخش های اکسید شده بالاتر از رسوبات مس دیده می شوند. شاید مالاکیت را بتوان پایدارترین ذخایر مس دانست که هم با جو زمین و هم با آبکره در تماس است. مواد معدنی وابسته شامل آزوریت، بوریت، کلسیت، کالکوپیریت، مس، کوپریت و انواع اکسیدهای آهن است که ممکن است در آن مناطق ببینید.

برخی از اولین ذخایر مالاکیتی که مورد بهره برداری قرار گرفتند در مصر و اسرائیل قرار داشتند. آنها بیش از 4000 سال پیش، استخراج شده و از آنها برای تولید مس استفاده می شدند. از مواد این ذخایر همچنین برای تولید سنگهای قیمتی، مجسمه ها و رنگدانه ها استفاده شده است. مالاکیت 3800 سال پیش با استفاده از ابزارهای سنگی و اولیه در معادن بزرگ اورم در انگلیس مورد استخراج قرار گرفته است. شواهد باستان شناسی نشان می دهد که فعالیت های معدن در 600 سال قبل از میلاد مسیح با تولید 1760 تن مس از مالکیت پایان یافته است.

چندین ذخایر بزرگ در کوههای اورال روسیه به طرز تاراج گونه ای استخراج شد و نیازهای مالاکیت را در دهه 1800 برای استفاده به عنوان گوهرسنگ و یا ساخت مجسمه را به طور فراوان تأمین کردند. امروزه از این ذخایر بسیار کمی تولید می شود. بخش عمده ای از مالاکیت هایی که امروز وارد بازار می شوند مربوط به ذخایر جمهوری دموکراتیک کنگو است. مقادیر کمتری در استرالیا، فرانسه و آریزونا تولید می شود. به تازگی در ایران نیز مالاکیت های بسیار باکیفیتی یافت شده است.

=سنگ مالاکیت سبزهزاران سال از مالاکیت به عنوان رنگدانه با نام هایی چون مس سبز استفاده شده است. این یکی از قدیمی ترین رنگهای سبز شناخته شده مورد استفاده در نقاشی ها بود. کانی مالاکیت معدنی ماده ای عالی برای تولید یک رنگدانه پودری است زیرا به راحتی می توان آن را به صورت پودر ریز خرد کرد، به راحتی با دیگر رنگها یا اجسام ترکیب می شود و هنگامی که در معرض نور قرار می گیرد رنگ خود را به خوبی حفظ می کند.

رنگدانه مالاکیت در نقاشی های مقبره های مصری و نقاشی هایی که در قرن های 15 و 16 در سراسر اروپا ساخته شده است، یافت می شود. به مرور زمان با استفاده از رنگهای سبز جایگزین، استفاده از آن در قرن 17 به طرز چشمگیری کاهش یافت. امروزه رنگ آمیزی مالاکیت توسط تعدادی تولیدکنندگان تولید می شود و برای نقاشانی که تکنیک های نقاشی تاریخی دقیق را تمرین می کنند و یا در آن مهارت دارند استفاده می شود.

رنگ سبز زنده، درخشش صیقلی روشن، باندها و طرح هایی به شکل چشم، مالاکیت را به عنوان گوهری بسیار محبوب تبدیل کرده است. از مالاکیت برای قرنها به عنوان سنگی نیمه قیمتی جهت مجسمه سازی استفاده میشد. امروزه علاوه بر آن، به صورت تراش کابوشن برای گردنبند، انگشتر و یا تراش گرد در تسبیح یا دستبند تراشیده می شود. جعبه های کوچک ساخته شده از اسلایس های مالاکیت جذاب و محبوب هستند.

برخی از دیدنی ترین مالاکیت های با کیفیت جواهری شامل همرشدی آن با سایر کانی های معدنی مس نظیر آزوریت (آزورمالاکیت)، کریزوکلا، فیروزه و دیگر ترکیبات ناهمگین مس-مالاکیت می باشند. استفاده از مالاکیت به عنوان سنگی قیمتی و زینتی از نظر ویژگی های فیزیکی آن محدود است. رخ ان کامل است و سختی پایینی دارد.اینها سبب می شوند که کاربردهای مالاکیت در جواهرسازی به مواردی محدود شود که دچار سایش و ضربه نمی شوند. همچنین این سنگ به گرما حساس است و با اسیدهای ضعیف واکنش نشان می دهد. این خصوصیات بیشتر استفاده از آن را محدود کرده و در هنگام تمیز کردن، تعمیر و نگهداری به مراقبت نیاز دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
امیرعباس کامیاب :
عالی بود
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>