اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مولداویت

تکتایت ها از اسرار آمیز ترین و بحث برانگیز ترین سنگها به شمار می روند. منشاء این سنگ ها مدت زیادی موضوع اصلی این بحث ها بوده است، با این وجود امروزه تشکیل آنها در اثر برخورد اجسام فرازمینی به طور گسترده ای مورد قبول قرار گرفته است. این شیشه های طبیعی در چهار محدوده جغرافیایی اصلی یافت می شوند که شامل اروپای مرکزی، امریکای شمالی، آسیا - اقیانوسیه، ساحل عاج است.

تکتایت ها بر اساس منطقه یافت شدن به اسامی متعددی نامیده می شوند، مولداویت، استرالیت، شیشه های صحرای لیبی LDG)، Indochinite) و Ivorite، و Irgizite از مطرح ترین تکتایت ها می باشند. اکثر تکتایت ها قطری به اندازه چند سانتی متر دارند و به رنگ های سیاه، قهوه ای، سبز و یا خاکستری دیده می شوند.

از نظر شیمیایی این سنگ ها مشابه ابسیدین بوده و میزان سیلیس آنها معمولا بین 70 تا 75 درصد وزنی می باشد اما این سنگها حاوی مقادیر بالایی از برخی عناصر مثل Nia، Co Mg و Cr می باشند که منشاء این غنی شدگی فرازمینی تشخیص داده شده است. تفاوت دیگر آنها با ابسیدین در میزان رطوبت آنهاست، میزان آب تکایت ها صد برابر کمتر از شیشه های آتشفشانی بوده و بین 0٫002 تا 0٫030 درصد وزنی بر آورد شده است و بنابراین تکتایت ها خشک ترین سنگ های زمین محسوب می شوند.

امروزه اغلب اوقات اوبسیدین و یا شیشه معمولی را به جای مولداویت اصل با قیمت هایی وسوسه انگیز میفروشند. در اواسط قرن 19 میلادی نگین هایی با تراش فست مولداویت طبیعی محبوب شد. تقاضای زیاد برای مولداویت سبب شد کارخانه های شیشه سازی در چین از قرن بیستم شروع به ساخت شیشه ای سبز رنگ نگین هایی با تراش فست به عنوان مولداویت کنند.

حتی برخی افراد شیشه های سبز بطری را تراش می دهند. این موضوع به حدی گسترده است که این شیشه های جعلی حتی در برخی موزه ها و کلکسیونر ها هم باز کردند. یک نتیجه عجیب از 5 سِت جواهری مولداویت متعلق به قرن 19 که توسط اولین همسر واتسلاف هاول؛ اولین رئیس جمهور جمهوری چک، به موزه پراگ اهدا شد فقط یک ست آن طبیعی بود و بقیه شیشه مصنوعی بودند! این نشان می دهد تولید شیشه های شبیه به مولداویت سابقه طولانی دارند.

امروزه حتی در ایران دیده شده راف سبز اوبسیدین یا سرباره کوره نیز با نام مولداویت بفروش میرود. البته در کشورهای دیگر نیز همینطور است. در بسیاری از وبسایت یا پیج های خارجی میبینید که راف یک مولداویت یک گرمی را تقریبا 20 دلار می فروشند. این درحالی است که یک مولداویت اصل قیمتی خیلی بیشتر از این مقدار دارد.

جدیدا در چین شیشه هایی دقیقا شبیه مولداویت های طبیعی که از نظر ظاهری دارای ساختار نقش مانند Etched هستند در اندازه های چند گرمی تولید می کند. آنها در تولید این نوع شیشه ها از هیدروفلوریک اسید برای شبیه شدن به نمونه طبیعی مولداویت بهره میبرند.

اغلب مولداویت های اصلی و طبیعی با تراش فست دارای اندازه و قیراط پایینی هستند. در خرید مولداویت بسیار دقت کنید زیرا بسیاری از فروشنده ها حتی خودشان هم نمیدانند که مولداویت آنها اصل هست یا خیر. برخی نیز از این مورد استفاده می کنند و به موضوع بدل بودن آن اشاره نمی کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>