اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مویزنایت

از سال 1998 که مویزنیت به بازار جواهرات وارد شد، به دلیل تشابه خود از نظر اپتیکی به الماس، قیمت بسیار پایینتر، سهولت در استخراج سبب شد که استفاده از آن در جواهر آلات مورد استقبال قرار گیرد. هر دو می توانند رنگهای متفاوتی را داشته باشند. برخی از تفاوت ها عبارت اند از:

1- جرقه و درخشندگی بیشتر!

تفاوت مویزنایت و الماس از نظر درخشندگیهمانطور که در این تصویر متحرک میبینید مویزنایت سمت راست نسبت به الماس سمت چپ جرقه یا آتش یا sparkle بیشتری دارد. موزنایت انعکاس نور و درخشندگی dispersion بیشتری از الماس را داراست. جالب است بدانید به دلیل اینکه موزنایت از سیلیکن تشکیل شده است، کمتر چربی و یا کثیفی را جذب می کند و درنتیجه بیشتر خاصیت بازی آتشین بیشتری نسبت به الماس در حالت بدون تمیز کردنشان داراست.

2- سختی کمتر

مویزنایت با سختی 9.25 در مقیاس موهس دارای سختی کمتر از الماس با سختی 10 است. امروزه برخی از سختی سنج ها می توانند مویزنایت یا الماس را تشخیص دهند ولی درصد خطا در این دستگاه ها به خصوص نمونه های غیر استاندارد بالاست. من تا کنون با چند دستگاه تشخیص مویزنایت یا الماس تست کرده ام و گاهی خطا های آشکاری را دارا بودند.

3- قیمت کمتر

قیمت مویزنایت بسیار کمتر از الماس می باشد. یک مویزنایت باکیفیت بی رنگ و پاک نهایتا قیراطی 500 دلار است. این درحالی است که نمونه های معمولی تر آن از سی هزار تومان برای هر قیراط تا یک میلیون تومان هم در بازار ایران وجود دارد. مویزنیت های رنگی قیمتی پایین تر از سفید و شفاف خود دارا هستن.

4- رسانندگی

رسانندگی الکتریکی مویزنیت بالاتر از الماس هست. این در حالی است که رسانندگی گرمایی هردو مشابه است.

در سال های اخیر مویزنایت با توجه به شباهت های گوهر شناسی تقریبا مشابه به الماس در رنگ های گوناگون وارد بازار شده و در صنعت جواهر سازی به عنوان جانشینی برای الماس مورد استفاده قرار می گرد. مهم ترین روش تشخیص مویزنایت برای گوهرشناسان می تواند انکسار دوگانه آن باشد که فست های دوگانه یا به عبارتی فست ها به صورت دو بینی و محو در زیر میکروسکوپ دیده می شوند.

البته برای تشخیص این ویژگی را با یک لوپ 10X ساده نیز می توانید کمک بگیرید. بهتر است از پاویلیون نگین و فست bezel آن را بررسی کنید. در مویزنایت این فست به صورت محو ولی در الماس شارپ و واضح است. دقت کنید سنگهای مشابه مویزنایت مانند کوبیک زیرکونیا نیز می توانند شما را به اشتباه بیاندازند و نیاز به اندازه گیری فاکتور های دیگری مانند ضریب شکست نور، وزن مخصوص و.. دارید.

یکی دیگر از مواردی که می تواند در حالت مقایسه ای با الماس به شما در تشخیص مویزنیت کمک کند مقدار جرقه بیشتر آن است که قبلا توضیح دادیم. همچنین مویزنایت خاصیت گرماتا (Thermoluminescence) داشته و چنانچه به صورت تدریجی به آن حرارت دهید سبب رنگ در حدود 150 درجه فارنهایت می شود. این در حالی است که الماس در حرارت های بسیار بالا بدون تغییر رنگ می ماند (به جز الماس چملئون).

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>