اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لابرادوریت

واژه لابرادوریت (Labradorite) بر اساس نام شبه جزیره لابرادور در شرق کانادا که اولین بار در آنجا یافت شد نامگذاری شده است. در حقیقت سنگ لابرادوریت توسط مبلغین مذهبی موراویایی در سال 1770 در آنجا کشف شد. از نظر سنگ شناسی، لابرادوریت از خانواده پلاژیوکلاز (plagioclase) فلدسپار و سختی 6 تا 6.5 در مقیاس موس است.

لابرادوریت دارای پدیده لابرادورسنس (labradorescence) و جلوه ای متالیک و درخشش آبی سبز می باشد که در بازار نمونه هایی با طیف کامل خواهان بیشتری دارند. این سنگ دارای جلایی شیشه ای و حساس به فشار است و رخ آن در دو جهت میشکند.

لابرادوریت تنها عضو خانواده پلاژیوکلاز است که دارای پدیده بازی رنگ لابرادورسنسی قوی می باشد. هنگام تشکیل لابرادوریت در اعماق زمین، با پایین آمدن درجه حرارت، رفته رفته لایه های سدیم آلومینیوم سیلیکات از کلسیم آلومینیوم سیلیکات جدا و حالت دوقلویی ایجاد می شود که در اثر تداخل نور با این لایه ها پدیده لابرادورسنس در سنگ دیده می شود.

بدون دیدن پدیده انعکاسی نور و رنگ لابرادورسنسی، تشخیص لابرادوریت هایی طبیعی که این بازی رنگ را ندارند سخت است و نیاز به آزمایشاتی نظیر اشعه x، آنالیز شیمیایی، تست های اپتیکی و یا وزن مخصوص آن می باشد. امروزه نمونه های مصنوعی ساخته شده از مواد پلیمری نیز به عنوان بدل لابرادوریت تولید شده اند.

سنگ لابرادوریت رنگ شدههمچنین نمونه های بهسازی شده و رنگ شده نیز گاهی به عنوان لابرادوریت اصل و طبیعی فروخته می شوند که از نشانه های تشخیص می توان به تجمع بیش از حد یک رنگ در یک نقطه و یا ذرات ریز رنگی در سطح آن اشاره نمود. به طور کلی رنگ های خیلی شدید، رنگهای قرمز غیر عادی در آبی به صورت دانه ای در لابرادوریت می توانند مشکوک به رنگ شدن باشند.

لابرادوریت سنگی نیمه قیمتی و ارزان محسوب می شود و شاید اگر منابع آن اندک بود به علت زیبایی آن سنگی بسیار گرانبها میشد. قیمت لابرادوریت گرمی حساب می شود و معمولا در ایران هر گرم 20 هزار تومان و در نمونه های خیلی با کیفیت تا پنجاه هزار تومان نگین کابوشن آن فروش میرود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>