اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لابرادوریت

لابرادوریت در سنگهای دگرگونی (به خصوص گنیس)، رسوبی و به خصوص در سنگهای آذرین مافیک، گابرو، نوریت و آنورتوزیت یافت می شوند. بنابراین ذخایر لابرادوریت بسیار فراوان است.مهم ترین معادن لابرادوریت کانادا و استرالیا و ماداگاسکار و مکزیک و روسیه و آمریکا هستند.

مقدار قابل توجهی از لابرادوریت های خاکستری تا سیاه با بازی رنگ لابرادورسنس در روسیه و ماداگاسکار تولید می شوند. در ماداگاسکار نوعی لابرادوریت آبی شفاف وجود دارد که به مون استون ماداگاسکار مشهور هستند. مقادیر اندکی از نوع شفاف با انعکاس رنگ داخلی در هند استخراج می شود.

اسپکترولیتبهترین پدیده لابرادورسنسی در سنگ لابرادوریت مختص ذخایر اندکی در ناحیه از فنلاند یافت می شود که با نام "اسپکترولیت (Spectrolite)" شناخته شده اند که توسط سازمان زمین شناسی فنلاند نامگذاری شده است. چندین معدن در ایالت ارگان آمریکا لاربرادوریت هایی با رنگهای زرد، نارنجی، قرمز، آبی، سبز و نوع شفاف بدون بازی رنگ وجود دارد.

این نمونه ها برای تراش فست بسیار عالی هستند. برخی از این سنگها دارای ذرات مس درون خود هستند که در هم محوری درست با لایه های درونی لابرادوریت سبب ایجاد پدیده انعکاسی اونتورسنسی نیز می شوند. این نمونه سنگها تحت نام تجاری سان استون ارگان (Oregon Sunstone) بسیار نزد کلکسیونر ها پرطرفدارند.

سنگ لابرادوریت آبیلابرادوریت سنگی زیبا است که اغلب برای آویز، دستبند و گاهی انگشتر استفاده و به صورت کابوشن تراشیده می شود. بهترین حالت انعکاس بازی رنگ لابرادوریت موقعی است که نحوه تراش، موازی لایه های درونی سنگ که وظیفه تولید این انعکاس را دارند باشد. همچنین این سنگ دارای شکنندگی بالایی است بنابراین نیاز به دقت بالایی حین تراش دارد. اگر در جهتی دیگر سنگ لابرادوریت تراشیده شود، هنگامی که از بالا نگاه کنیم شیب دار به نظر می رسد و پدیده لابرادورسنس خارج از مرکز و نامتعادل می شود.

در گذشته گفته میشد این سنگ می تواند برای شخص حمل کننده آن خوش شانسی بیاورد. در دوران قرون وسطی از این سنگ در جهت ستاره شناسی و امور طلسم استفاده میشد. سرخپوستان اینویت آمریکای شمالی باور داشتند که اولین لابرادوریت از شفق قطبی شمالی از آسمان به زمین افتاده است!

لابرادوریت گوهری متعلق به جادو می باشد و در کسانی که آن را حمل می کنند و یا با ان زینت می نمایند بیدار کننده توانایی های ذهنی و شهودی است. این سنگ برای همه چاکراها است. لابرادوریت می تواند در رونمایی الگوهای باوری نیمه هوشیار و یا ناهوشیار که تغذیه کننده ی سطوح احساسی ناخوشایند هستند فرد را یاری کند.

لابرادوریت معدنینوع بیرنگ و قهوه ای متمایل به زرد آن که شفاف است معمولا تراش صفحه دار دارد. این سنگ ها به عنوان گردنبند با تراش مهره ای و سنجاق سینه و انگشتر و وسایل تزئینی دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. البته لابرادوریت می تواند در تراش هاحجمی مانند مجسمه و گلدان کاربرد دارد. همچنین آنورتوزیت که سنگی غنی از لابرادوریت است در حالت پولیش داده شده تحت نام "گرانیت لابرادوریتی" یا "گرانیت آبی" در معماری استفاده می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>