اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میانماره

فوچسیت (میکای غنی از کرومیوم سبز) معمولترین اینکلوژن آونتورین است. البته مقدار زیاد این ناخالصی می تواند سنگ را اوپاک یا کاملا مات کند و نور را عبور ندهد. اگر ذرات ریز فوچسیت ها به طور همگانی در جهتی مشترک باشند، آنها می توانند در ایجاد رخ لایه ای یا کلیواژ سنگ برای شکننده شدن سهم داشته باشند. اگر دانه ها بی نظم و درشت باشند می توانند نقاط تجمعی و گودال هایی ریز در سطح سنگ بعد از قطع شدن در مکان پولیش ایجاد کنند که دردسرساز می شود.

ذرات میکا از نوع لپیدولیت می توانند رنگ صورتی، قرمز یا ارغوانی را آشکار سازد. هماتیت و گوتیت رنگهای صورتی، نارنجی، قرمز و قهوه ای آنتورین را تولید می کنند. کانی موسکویت و ایلمنیت درون آونتورین می توانند رنگهای خاکستری، مایل به زرد یا نقره ای را ایجاد کنند. انعکاس روشن این ناخالصی های درونی می توانند اونتورین را به سنگی محبوب و نیمه قیمتی تبدیل کنند. به طور کلی کانی های میکای آهن دار می تواند رنگهای قرمز و قهوه ای در این سنگ ایجاد کند.

پدیده آونتورسنسی و حالت انعکاس خاص نور در سنگ اونتورین در اثر این ناخالصی های درونی به وجود می آید. البته این ویژگی در برخی فلدسپار های اولیگوکلاز و پلاژیوکلاز نظیر سنگ خورشید یا سان استون (Sun Stone) نیز دیده می شود که در اثر اینکلوژن های مس و هماتیت پدیده آونتورسنسی دارند. سان استون های ایالت ارگان آمریکا در این مورد بسیار مشهورند. البته فلدسپارهایی از این نوع شفاف تر آونتورین و با رنگهایی از نارنجی تا قرمز هستند که وجه تمایز آنها است.

اونتورین آبیمقادیر کمی از اونتورین اصل در نقاط مختلفی از جهان یافت شده است. هند مهم ترین تولیدکننده تجاری سنگ اونتورین است. برزیل در جایگاه دوم قرار دارد. روسیه، اسپانیا، استرالیا و تانزانیا نیز از دیگر تولید کنندگان این سنگ به طور محدود هستند. بسیار بر این باورند که خیلی از سنگهایی که تحت نام آونتورین که در بازار بفروش می روند آنقدر پدیده آونتروسنسی ندارند که شایسته این نام باشند. درحقیقت آونتروسنسی قابل تشخیص در کوارتز به سختی یافت می شود و نمونه های آونتورین اعلی کمیابند.

دستبند سنگ آونتورین سبزسنگ آونتورین سبز معمولا به عنوان مهره تسبیح یا دستبند و به صورت کابوشن تراش داده می شود. این سنگ می تواند در جواهر سازی برای گردنبند، نگین سنگ انگشتر، گوشواره و غیره نیز کاربرد داشته باشد. دیگر رنگهای آونتورین نیز می توانند همین کاربرد را داشته باشند ولی از آنجا که نمونه های باکیفیت در این رنگها کمتر دیده می شود درنتیجه استفاده کمتری نیز دارند.

در مجسمه های کلسیونی یا کاسه و گلدان نیز استفاده از این سنگ دیده شده است. آونتورین سبز بسیار محبوب و می تواند جایگزین ارزان تری برای یشم یا آمازونیت باشد. جالب اینجاست دیده شده اصطلاح "یشم هندی" اغلب به اشتباه برای آونتورین استفاده می شود. معمولا نمونه هایی کدر از اونتورین را که پدیده آونتورسنسی در آنها مشهود نیست را به رنگهای روشن رنگ می کنند که البته قیمت آنها نیز اندک است. به دلیل خلل و فرج بالای این سنگ روی سطح خود رنگ به خوبی در آن جذب می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>