اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ مرجان

مرجان (coral) سنگی با منشا آلی است که از اعماق دریا به دست می آید. این سنگ دارای شفافیتی مات بوده و از رنگهای قرمز، صورتی، سفید، سیاه و آبی آن به عنوان گوهرسنگ در جواهرات استفاده می شود. در گذشته از خواص سنگ مرجان استفاده های زیادی در جهت جلوگیری از انرژی های منفی و یا در طلسم ها میشده است. جنگجویان اهل کشور گال (Gauls) در زمان قرون وسطی، کلاهخود و سلاح خود را با این سنگ تزئین می کردند و باور داشتند سنگی محافظ است.

کشف مهره ها و ابزار و سنگهای مرجان در قبرهایی قبل از دوران حکومت های مصر و سامری نشان از استفاده از آن در 4000 سال قبل از میلاد مسیح را می دهد. سنگهای یافت شده در مقبره های مربوط به عصر آهن و دوران نوسنگی نشان از تاریخچه طولانی این ماده آلی به عنوان شیئی زینتی دارد. در موزه های سرتاسر جهان نمونه هایی از سنگ مرجان (مثلا سوئیس) به عنوان طلسم یا زیورآلات را می توان یافت می شود که مربوط به 8 هزار سال قبل از میلاد مسیح است.

نام کُرال (Coral) در زبان یونانی به معنای "ناشناخته" است. برخی از اهالی یونانیان باستان مهره مرجان سیاه را ترجیح میدادند در حالی که در کشورهای آفریقایی نوع مرجان قرمز برای آنها نشانه ثروت بود. توره دل گرکو شهری در جنوب نپال ایتالیا، مرکزی مهم برای تجارت سنگ مرجان بود و بیش از هفتاد درصد ذخایر مرجان از این منطقه می آمد. ایتالیایی ها از این سنگ برای قرنها در کارهای هنری، حکاکی و جواهرات به خصوص دوران ویکتوریایی به عنوان سنگ مرکزی سنجاق سینه با دور طلایی استفاده می کردند.

مرجان ماهیتی با منشا آلی دارد که از ترشح مواد آهکی از جنس کربنات کلسیم توسط تشکل بیولوژیکی از میلیون ها آبزی خیلی کوچک نرم تن به نام پولیپ (Polyp) به وجود می آید. این جانوران متصل به هم همزمان که رشد می کنند در طی زمان های بسیار طولانی شاخه های پیچیده و ساختار اسکلتی همانند کاخی سخت زیر خود ساخته و کلنی هایی متشکل از پولیپ به شکل تپه های دریایی و یا صخره های مرجانی را به وجود می آورند.

قسمت بیشتر سنگ مرجان در حقیقت مواد اسکلت مرده است و قسمت زنده آن فقط یک لایه نازک روی سطح خود می باشد. مرجان های سالم و زنده معمولا رنگی هستند. این رنگها می توانند شامل سفید، زرد، قرمز، نارنجی، برنزی و سبز باشد. سرعت تشکیل مرجانها بسیار کند پیش میرود و در سال فقط یک میلیمتر به اندازه آنها اضافه می شود. 10 تا 20 سال زمان میبرد تا حیات یک مرجان بازیابی شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>