اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نکاتی که باید در هنگام خرید اتاق کامیون رعایت شود

کاربری اتاق:
نوع کاربری با وضعیت ذکر شده در کارت خودرو باید یکی باشد در غیر این صورت به عنوان تغییر وضعیت خودرو جریمه می شوید و از گرفتن معاینه فنی محروم، و خدای نکرده هنگام تصادف، با گرفتن خسارت از شرکت های بیمه با مشکل مواجه می شوید و در آخر هم هنگام فروش خودرو برای تعویض پلاک، که خودرو بازدید می‌شود دچار مشکل می گردید. پس همان وضعیت که هنگام تکمیل مدارک ثبت نام خودرو قید کرده اید باید اتاق سفارش دهید. اگر خودرو را به صورت آماده (غیر از نمایندگی ها) تهیه کرده اید باید مطلع باشید که هر خودرو، فقط می تواند یک بار وضعیت عوض کند.اگر قبلاً تغییر وضعیت داده باشد برای شما مشکلات زیادی به وجود می آورد.هیچ خودرویی را نمی توان از وضعیت کمپرسی بیرون آورد یا به وضعیت کمپرسی تبدیل نمود. (به علت برش در قسمت شاسی کامیون)

خرید اتاق کامیون

انواع اتاق:

  • باری فلزی
  • باری چوبی فلزی
  • باری چوبی
  • مسقف فلزی
  • مسقف چادری
  • کفی بغل دار فلزی بازشو (مبلی)
  • مشبک فلزی (مرغی یا ویژه حمل کپسول گاز) کمپرسی
  • یخچال
  • تانکر
  • جرثقیل
  • بالابر و غیره که هر کدام ویژه حمل کالایی مخصوص می باشند. تقریباً می توان گفت: که اتاقی نداریم، که بتوان همه بارها را با آن جابه جا نمود ولی اتاق باری فلزی- باری چوبی فلزی- باری چوبی، چون هنگام ساخت از طرح چوب استفاده می شود. تقریباً به هم نزدیک است.

خرید اتاق کامیون

اندازه اتاق:
پیشنهاد می شود از اندازه استاندارد استفاده شود. اگر به دلایلی و داشتن باری مخصوص حتی الامکان به طول و ارتفاع اضافه شود نه به عرض که حادثه ساز است و خودرو را بدریخت می سازد که البته کارگاه در مورد استقامت اتاقهای بزرگ تر متعهد می شود ولی در قبال اندازه درخواستی بیشتر و عواقب آن تعهدی ندارد. اندازه استاندارد کلیه کامیون ها و کامیونت ها از طول صاف شاسی و از عرض صاف لاستیک های محور عقب می باشد و ارتفاع را هم در آیین نامه خوانده ایم.

وزن اتاق:
وزن اتاق باید سبک باشد و هرگز کیفیت را فدای سبکی نکرد اما تأکید بر سبک بودن و مقاوم بودن آن داشته باشید.

کف اتاق:
مهم ترین قسمتی را که هنگام خرید یا سفارش باید تأکید داشته باشید کف اتاق است. بیشترین فشار بار روی کف اتاق می باشد. دیواره ها نقش کمتری دارند. کف اتاق از قسمتی که شاسی به پل ها متصل می‌شود حتماً باید یک در میان با قطعه ای دیگر به هم متصل شوند و اگر کامیون از هشت تن بیشتر است اصطلاحاً ده تن یا تک گفته می شود باید شاسی، ناودان باشد و پل های کف حداقل یک در میان ناودان باشد. و از ناودان چینی یا هر نام دیگری که ضخامت ندارد پرهیز شود و البته که همه جوشکاری ها باید رکتی فایر انجام شود.

  • برای 6 تن و 8 تن حتماً باید چوب 4 سانت استفاده شود آن هم (روسی) که مشخصات آن ذکر می‌شود و روی درز چوب باید از تسمه 5/2 یا 3 استفاده شود، جهت جلوگیری از خراب شدن چوب و سُر خوردن اجسام سنگین هنگام بارگیری و تخلیه.

  • برای 10 تن از چوب 5/5 سانت استفاده شود زیرا باید هنگام بارگیری تحمل لیفتراک را داشته باشد و از بار کردن اجسام سنگین یا ضایعات آهن لطمه ای به کف وارد نشود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
مجید صالحی:
سلام .سوال، آیا این امکان وجود دارد برای ساخت اتاق کامیونت از چوب بالسا استفاده شود جهت وزن تمام شده کمتر.با تشکر
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

حسام شیرازی:
با سلام یه کامیونت ایسوزو دارم میخرم کارت مسقف فلزی هست ولی کانتین یخچال بدون موتور یخچال روش هست ، تعویض پلاک و معاینه قبول میکنه ؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

داود.ع:
باسلام خدمت دوستان خواهشمندم عزیزان اگه اطلاعاتی دارن راهنمایی کنن ممنون میشم. من میخوام خاور 6تن بخرم .وحمل بار ازتهران به همدان وکرمانشاه داشته باشم. لطفاراهنمایی کنیدکار اتاق باری چوبی بهتره،یا اتاق چادری؟باسپاس
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

داود ملکی:
جناب حسام شیرازی شماره گذاری قبول نمیکنه ..شما اینکارو کنی تغیییر وصیعیت حساب میشه
فرشاد اشور:
برای کامیونت ۶تن فورست اتاق باری فلز چوب می‌شود ابعاد ۶در ۲۲۵استفاده کرد تعویض پلاک گیر نمیده
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>