اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کارنلین

تعریف خیلی دقیقی از تفاوت های این دو کانی نیست ولی می توان سنگ سارد را قرمز - قهوه ای تیره تر تا سیاه نسبت به رنگ کارنلین دانست. همچنین سنگ سارد اندکی سخت و سفت تر، سطحی ناهموارتر و کدرتر از کارنلیان می باشد.در بازار امروزه گاهی کارنلین را عقیق پرتقالی و یا عقیق قرمز یا نارنجی می نامند. درست است که هر دو از یک جنس هستند ولی از نظر علمی بهتر است ما نمونه های قرمز مایل به قهوه ای تا نارنجی کلسدونی را کارنلین بنامیم. رنگ کارنلین طبیعی حالت توزیع ابر مانند دارد و میانباره های درون آن خیلی کمتر از عقیق است.

رنگ اولیه قهوه ای کرنلیان مرغوب هندی با گذاشتن زیر آفتاب از بین رفته و به قرمز تبدیل می شود. خواص درمانی کارنلین و یا محبوبیت و کمیاب تر بودن رنگ آن سبب شده که اغلب در مارکت جواهرات، عقیق های برزیلی و اروگوئه ای را با محلول نیترات فریک رنگ کرده که برای تشخیص این نوع بهتر است که سنگ را جلو نور گرفته و چنانچه خطوط دوار عقیق پدیدار شد بدانید که عقیق بهسازی شده است.

خواص سنگ کارنلین در دوران باستانتاریخچه طولانی این سنگ سبب شده باورها و اعتقادات بسیاری درباره این سنگ وجود داشته باشد. در عهد قدیم (مصر) و حتی امروزه تصور بر این است که سنگ کارنلین می تواند به شیوایی سخنوران خجالتی و کمرو کمک کند. در گذشته جنگجویان، سنگ کارنلین را به گردن خود می آویختند تا با استفاده از قدرت های فیزیکی آن شجاعت خود را افزایش و بر دشمنان خود غلبه کنند.

مصریان باستان، کارنلین را "غروب خورشید" میخواندند و معماران مصری، خود را با این سنگ مزین می کردند تا درجه و مقام سازندگی خود را نشان دهند. کیمیاگران در قرون وسطی، کرنلیان را در آب جوش می انداختند تا انرژی دیگر کلسدونی ها را فعال (به نوع خوبی تبدیل) کنند. رومیان قدیم بر روی سنگ کارنلین و انگشترشان نقوش نقوش حیوانی درنده یا الهه حکاکی می کردند و اعتقاد داشتند که برایشان خوش یمنی و حفاظت می آورد.

گردنبند قدیمی از سنگ کرنلیان با تراش مثلثی و زنگوله هایی نقره ای که صدای آنها ارواح شرور را دور می کند.در بیست و نهمین قسمت "کتاب مردگان" که در مصر کشف شده آمده است که آنها هنگام مرگ کارنلین حکاکی شده را همراه با خود دفن می کردند تا از ایسیس (الهه باروری از اساطیر مصری) قول سفری ایمن را پس از مرگ (به دنیای ارواح) بگیرند. عبرانیان و در فرهنگ های عرب از این سنگ در جهت محافظت در برابر بیماری ها استفاده میشد. بسیاری از مسلمانان باور دارند که کارنلین (به عامه عقیق پرتقالی) برای آنها شادی و خوشبختی می آورد و گفته می شود پیامبر اسلام نیز انگشتر مهری از سنگ کارنلین بر دست داشته است.

خواص سنگ کارنلیناز خواص سنگ کارنلین در جهت تقویت چاکرای ریشه (اول)، طحال و اندام تناسلی (دوم) و ناف (سوم) استفاده می شود و با فعال کردن آنها سبب وارد شدن نیروی حیات، انرژی های جنسی، سرزندگی، اشتیاق، علاقه، اطمینان، خلاقیت و اراده مثبت می شود. برخی از این سنگ در جهت سم زدایی الکل یا مواد مخدر نیز استفاده می کنند. کارنلین سبب رغبت یافتن به بلوغ روحانی می شود. کارنلین انرژی های خود را به خوبی با انواع کوارتز، جاسپر و کلسدونی می آمیزد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>