اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مون استون

یکی از انواع با ارزش و کمیاب فلدسپار به مون استون رنگین کمانی معروف است که این پدیده با عبور نور سفید ورودی به سطح سنگ و انکسار آن به رنگهای دیگر، لابرادورسنسی که در لابرادوریت نیز وجود دارد را نیز به پدیده آدولارسنس آن اضافه می کند. این پدیده معمولا در انواع شیری رنگ و در اثر اینکلوژن های ارتوکلاز سفید و لایه های آن به وجود می آید. البته آدولارسنسی آن انعکاس آبی دارد و بیشتر در این رنگ خود را نشان می دهد تا رنگ سبز.

این قضیه در سنگ لابرادوریت که آن نیز از خانواده فلدسپار است نیز اتفاق می افتد. در واقع از نظر کانی شناسی مون استون رنگین کمانی یک فلدسپار پلاژیوکلاز لابرادوریت است. به همین دلیل است که به آن لابرادوریت آبی درخشنده نیز می گویند و نام سنگ ماه رنگین کمانی نامی بیشتر تجاری است. مون استون رنگین کمانی نامی برای لابرادوریت سفید و شفاف است و دارای همان ساختار و فرمول شیمیایی لابرادوریت است. درخشش بازی رنگ در سنگ ماه رنگین کمانی می تواند از صورتی تا زرد، هلویی، ارغوانی و آبی ظاهر شود.

نحوه تراش در مون استون خیلی اهمیت دارد. معمولا سنگ ماه و اساسا کانی هایی با پدیده آدولارسنس را تراش کابوشن، گنبدی شکل و کله قندی، دانه تسبیح و تراش بیضی می دهند تا بیشترین تأثیر این پدیده خاص را نشان دهد. تراش کاران باید در راستای کلیواژ سنگ نقاطی که بیشترین حالت اثر آدولارسنسی را نشان می دهد را تعیین کنند.

سپس محل اوج نقطه محور آن را به درستی مشخص و موازی کلیواژن آن تراش دهند تا به بهترین نتیجه در بیشترین اثر شیلر دست یابند. برخی از سنگهای مون استون را به صورت بیضی تراش (oval) می دهند ولی بهتر است این نوع در قیراط های بالای آن انجام شود. همچنین نمونه های خیلی شفاف این سنگ را به صورت تراش فست می دهند که معمولا نادر است.

سختی مون استون 6.5-6 است و بنابراین می تواند مانند عقیق به راحتی روی آن حکاکی شود. گاهی روی آن حکاکی انسان کشیده می شود که یعنی روی ماه است. این سنگ به علت کلیواژ کامل در دو جهت در مقابل فشار و ضربه مقاوم نبوده و خرد می شود بنابراین هنگام پوشیدن انگشتر مون استون بسیار باید دقت کنید ضربه نخورد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>