اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مون استون

سریلانکا بزرگ ترین تولید کننده مون استون های با کیفیت در جهان است. این سنگ به طور کلی در کشورهای برزیل، سریلانکا، ایالات متحده، برمه، هند، جمهوری مالاگاسی و تانزانیا یافت می شوند. کوه هایAdula در آلپ سوئیس منابع تاریخی و جذابی از این سنگ به خصوص نمونه های سفید آن هستند. معادن با کیفیت سنگ ماه در جنوب هند و سریلانکا یافت می شوند.

مون استون های رنگین کمانی آبی یا به عبارتی لابرادوریت سفید با درخشش آبی با کیفیت در ایالت بیهار Bihar هند دیده می شوند. سنگ ماه رنگین کمانی نیز می تواند در ماداگاسکار یافت شود. انواع بزرگ این سنگ در برمه میانمار یافت می شود ولی کیفیت های خوب در اندازه های بزرگ بسیار نادرند.

استخراج سنگ ماه به صورت دستی و اولیه بوده و مکانیزم خاصی برای برداشت آن در حجم زیاد نیست. معدنچی ها در رسوبات و سنگریزه های شنی به دنبال این سنگ هستند و گاهی گوهر های دیگر نیز در کنار آنها یافت می شود. اندکی از معدنچی ها در زیر زمین به دنبال این کانی هستند و جایی که گل نرم کائولینیت که به عنوان مواد پسماند در بالای توده های باقی مانده فلدسپار و سنگهای آذرین وجود دارد را حفاری می کنند.

این سنگ در فرهنگ های مختلف از چندین هزار سال پیش تا کنون دستخوش باورهای متفاوتی بوده است. در هند از مون استون به عنوان سنگی مقدس با مفهومی ویژه برای عشاق استفاده می کردند که به باور آنها همراه داشتن آن باعث خوشبختی برای صاحب خود می شود. در فرهنگ های عرب زبان، زنان سنگ مون استون را زیر جامه خود میدوختند زیرا باور داشتند که این سنگ موجب افزایش قدرت باروری و بچه دار شدن می شود.

در رم باستان همانند هندو ها این سنگ با قدرت ماه در ارتباط بود و فکر می کردند که این سنگ تلالو خود را از نور ماه می گیرد. مون استون رابطه نزدیکی با اسطوره رم باستان دیانا "خدای ماه" و کسی که می تواند عشق، ثروت، پیروزی و خرد را ارزانی کند دارد.

بنابراین آنها باور داشتند سنگ ماه دارای خواص مرتبط با ماه چون قدرت زنانگی، درون بینی، احساس، عشق و رویا را داراست. همچنین این کانی در بین عشاق سنگی با ارزش بود زیرا اعتقاد بر این بود که دارنده این سنگ می تواند از آینده زندگی زوجین را ببیند. در اروپا از مون استون برای بهم رسیدن عشاق جداشده از هم و درمان بی خوابی استفاده میشد.

انواع مشابه این کانی نوع مون استون آلبیت، میکروکلین و لابرادوریت می باشند. این سنگ با نمونه های ساخته شده از کلسدونی، آمیتیست (خوش رنگ شده به وسیله حرارت زیاد) و اسپنیل مصنوعی نیز شباهت زیادی دارند. در همین بازار ایران مشاهده شده که اوپالیت که نوعی شیشه مصنوعی است را به جای مون استون شفاف میفروشند.

دانسته یا ندانسته باید دقت کنید که اوپالیت می تواند حاوی حباب در حین تولید باشد. چیزی که در مون استون وجود ندارد. ضمن اینکه کوارتز شیری رنگ نیز می تواند بسیار شبیه سنگ ماه باشد و از این جهت باید از فروشنده درخواست ضمانت کنید. سنگ ماه به عنوان سنگی که بهسازی شود مشهور نیست با این حال گزارشهایی وجود دارد که با روش کوتینگ (Coating)، کیفیت رنگ آن را بهبود می دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>