اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جاسپر

از معادن بزرگ این سنگ می توان به معادن هند، ونزوئلا، فرانسه، آمریکا، روسیه، و آلمان اشاره کرد. سنگ جاسپر در رگه ها و ترکهای سنگهای آتشفشانی و اغلب همراه سنگهای عقیق و یا کالسدونی یافت می شود. رگه های ژاسپر گاها در سنگهای آذرین بوقوع می پیوندند، برای مثال جاسپر قرمز و زرد در رشته کوه های شرقی زاکسن ارزبرگ آلمان و در گرانیت یافت می شوند.

در ایران نیز به جرات می توان گفت در بیشتر نقاط کشورمان سنگ سنگ جاسپر مخصوصا همراه عقیق یافت می شود. نمونه هایی در ایران از این سنگ وجود دارد که دارای رنگها و تنوع اشکال زیبایی روی آن هستند و پتانسیل بالایی را جهت تراش و کاروینگ به وجود می آورند. به طور کلی این سنگ دارای قیمتی ارزان بوده و در حجم های بالا قیمت سنگ جاسپر به ازای هر کیلو، بسته به کیفیت می تواند از 10 تا 150 هزارتومان در بازار باشد. به همین دلیل این سنگ بهسازی یا مصنوعی یا تقلبی ندارد.

این سنگ دارای سطحی صاف و شکننده است و اغلب برای مواردی همچون تزئینات و ساخت زیورآلات مورد استفاده قرار می گیرد. به علت ساختار همگن خود می تواند دارای رنگی یکدست باشد که برای تراش کاروینگ و مجسمه های کلکسیونی بسیار مناسب باشد. گاهی نیز دارای رنگهای مختلف و رگه هایی است که زیبایی خاصی به سنگ جاسپر می دهند. تراش های کابوشن، کاروینگ، مهره تراشی از جمله تراش های متداولی هستند که بر روی این گوهر انجام می شود.

تشخیص سنگ جاسپر اصل و تفاوتش با عقیقهمانطور که می دانیم کوارتز شامل دو گروه ریز بلوری و بلورین است که کلسدونی که جاسپر و عقیق زیر گروه آن هستند از نوع کریپتوکریستالین (cryptocrystalline) می باشند.

جدای از بحث نحوه تشکیل این دو سنگ، مهم ترین تفاوت آنها در این است که جاسپر کاملا اوپک (نور را از خود عبور نمی دهد) است ولی عقیق مات بوده و نور تا حدی می تواند درون سنگ را روشن کند. بیشتر اشتباهات در تشخیص سنگ جاسپر مربوط به نوع هایی با رنگ یکدست آن است زیرا اگر با طرح های دوار عقیق آشنا باشید این دو سنگ را اشتباه نخواهید گرفت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
شهاب الدین صفوی :
درود در یک منطقه کوهستانی در زیر نور آفتاب و نزدیک يک آسیاب آبی باستانی سنگی سرخ رنگ و دارای بلورهای درخشان دیدم که آثار کار به صورت نیم دایره روی آن است حال نمی دانم عقیق است یا الماس
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>