اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کریزوپراز

کریزوپراز معمولا به صورت کیلویی برداشت می شود و نه بر اساس تُن. بخش عظیمی از سنگهای کریزوپرایز از سطح یا عمق زمین از ذخایر Szklary لهستان استخراج و تولید می شوند. معدن کاری در این منطقه از زمان قرون وسطی شروع و تا 1980 ادامه داشت. سپس در سال 2010 دوباره فرآیند استخراج تجدید و از سر گرفته شد. یکی از طرفتاران بی نظیر این گوهر شرکت بزرگ جواهرسازی van cleef & arpels بوده و جواهراتی بی نظیر از این گوهر را به بازار عرضه کرد.

همچنین در ایران اخیرا کریزوپراز در حاشیه دشت کویر، طبس و سمنان توسط ساکنان محلی جمع آوری می شود.وجود کریزوپراز در این مناطق از نظر زمین شناسی اقتصادی می تواند یک کلید اکتشافی جهت پی جویی عناصر ارزشمندی چون نیکل باشد. همچنین پی جویی دقیق این گوهرسنگ زیبا می تواند زمینه را جهت اشتغال زایی در هنر گوهرتراشی فراهم سازد.

این سنگ در بازار مشابهات زیادی دارد. سرپانتین، عقیق سبز، اسمیت زونیت، جادئیت، آونتورین، پرنیت، پلاسما، جاسپر سبز تیره، سنگ خون و …هر یک می توانند مشابه سنگ کریزوپرایز باشند. این سنگ به یشم استرالیایی نیز در بازار معروف اما کاملا با سنگ یشم متفاوت بوده و نوعی اصطلاح بازار است. در بازار جواهرات از جمله ایران نوع های متفاوتی از کالسدونی یا عقیق های رنگ شده به جای سنگ کریزوپراز اصل فروخته می شوند.

گاهی با اسم هایی چون "chalcedony chrysoprase" و یا "Lemon Chrysoprase"فروخته می شوند که این اسامی اشتباه هستند. کریزوپراز لیمویی یا سیترُن کریزوپرایز نیز نام اشتباهی است که به سنگ منیزیت (Magnesite) داده و بین تراشکاران رواج دارد. نام اصلی آن برای نوع سبزش منیزیت لیمویی است و از ترکیبات کربنات منیزیوم و در همان شرایط محیطی کریزوپرایز دیده می شود ولی جنسی متفاوت و اوپاک است.

کریزوپراز اصل دارای رنگ و غلظت رنگ و نیمه شفافیت خاصی است. گاهی در فروشگاه های آنلاین میبینیم که فروشنده گردنبند، انگشتر و یا مهره هایی تحت عنوان کریزوپراز میفروشند و هیچ اشاره ای به اینکه آیا ممکن است این سنگ ها مورد بهسازی قرار گرفته اند یا خیر نمی کنند. وقتی از آنها بپرسید آیا رنگ شده هستند یا خیر؟ جواب می دهند بله!. بنابراین هر کالسدونی سبز رنگی کریزوپراز نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>