اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کریزوپراز

رنگ هایی مشابه اما چه طور می توان این دو سنگ را از هم شناسایی کرد. تفاوت عقیق سبز و کریزوپراز در عنصر واسطه رنگزای آنهاست عقیق سبز با خود مقادیر کمی عنصر کرومیوم به همراه دارد در حالی که کریزوپراز رنگ خود را از عنصر نیکل می گیرد. عقیق سبز به اسم mtorolite شناخته شده و اکثرا در زیمبابوه تولید می شود. در بولیوی نیز این نمونه تحت عنوان chiquitanita برداشت می شوند.

این نمونه ها غالبا رنگی تیره تر و حالت ظاهری تقریبا اوپاک نسبت به کریزوپراز دارند. تشخیص آنها از کریزوپرایز با وسیله چلسی فیلتر امکان پذیر است. در این آزمایش زیر چلسی فیلتر کریسوپراز به رنگ سبز و عقیق سبز طبیعی به رنگ سرخ دیده می شود به دلیل تضاد رنگی بسیار زیبای سنگ بستر قهوه ای رنگ و کریستال سبز رنگ کریزوپراز گاها این دو قسمت با هم تراش میخورند و زیبایی کار دو چندان خواهد شد.

خواص سنگ کریزوپرازگفته می شود کریزوپراز سنگ مورد علاقه الکساندر کبیر بود. یونانیان باستان تصور داشتند که این سنگ دارای قدرته های جادویی و درمانی است و به صاحبان خود زندگی ای پر از سلامتی به آنها اهدا می نماید. حتی مردم رمانیایی در گذشته باور داشتند که کریزوپراز به دارنده خود اجازه می دهد زبان مارمولک ها را بفهمد! که البته این یک خرافه بیش نیست. در ژاپن قدیم این سنگ سمبل پاداش (ثواب) نام داشت.

فردریک کبیر کریزوپرایز را از هر سنگ دیگر بیشتر ترجیح می داد و حدود هشت انفیه دان ساخته شده از این سنگ داشت. وی انگشتر سنگ کریزوپراز در دست داشت که هیچ وقت آن را درنیاورد. همچنین بر اساس گزارشات همیشه عصایی همراه خود برای پیاده روی داشت که کله گی برآمده آن از جنس کریزوپرایز بود. همچنین وی در کاخ شهر پسدام آلمان اشیا تزئین شده و یک میز با ابعاد 60*90 سانتیمتر و عرض 5 سانتیمتر از جنس سنگ کریزوپراز داشت.

در روم و مصر نیز از این سنگ جهت اشیا دکوری نیز استفاده میشد. کلوپاترا از این سنگ جهت کمک کردن به جوان ماندن خود استفاده می نمود. در انجیل عهد جدید آمده است که بخش وحی (قسمت 21:20) آمده است که این سنگ (chrysoprasus) پایه و شالوده دیوار اورشلیم است. به همین دلیل خاخام های یهودی از آن در سینه بند ملیله دوزی شده خود از در کنار سنگهای دیگر استفاده می کردند.

خواص کریزوپراز چیست؟این سنگ چاکرای قلب (چهارم) و چاکرای ناف (سوم) را تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین این یک سنگ دوست داشتنی، متعلق به پرتو رنگ سبز و همچنین سنگی متعلق به قلب است و ما را با قلمرو طبیعت پیوند می دهد. این سنگ به قلب احساس استقامت بخشیده و از نظر جسمانی موجب سلامت عمومی، بازسازی، جوانی و سرزندگی می گردد.

از خواص سنگ کریزوپراز از نظر احساسی می توان به ترغیب عشق ورزیدن و اعتماد کردن، رهایی از هیجانات مبتنی بر ترس، یاری دادن در ارتباط با بسامدهای مثبت طبیعت و محیط پیرامون اشاره نمود. همچنین کریزوپراز چاکرای ناف یعنی جایگاه اراده را فعال می کند که این ابزاری عالی برای کسانی است که راه خود را برای درمان اعتیاد برگزیده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>