اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آمیتیرن

بر اساس داستان ها قبیله آیورِئو (Ayoreo) در شرق بولیوی از 500 سال پیش با سنگ آمیترین آشنا بوده اند. احتمالا اولین متون ثبت شده از کریستال های کوارتزی با دو رنگ ارغوانی و زرد به صورت رسمی توسط کانی شناسان آمریکایی به سال 1925 میلادی برمی گردد. در سال 1960 یک کشورگشای اسپانیایی معدنی در بولیوی یافت که بعدها که آن را به ملکه اش داد. بعد از ازدواج با یک پرنسس به نام آناهی (Anahi) این معدن را به نام وی گذاشت.

گزارشهایی از تولید سنگ قیمتی کوارتز دو رنگ در همان سالها از مناطق برزیل، بولیوی و اروگوئه رسید که از آنجا که به معدن خاصی در استخراج آنها اشاره نشده بود، برخی تصور داشتند ممکن است این نوع آمترین ها مصنوعی یا نوع آمیتیست های بهسازی شده و یا به صورت غیر قانونی استخراج شده باشند.در سال 1989 تغییراتی در قوانین حقوقی معدن کاری بولیوی ایجاد شد که اجازه برداشت از محل ذخایری که سالیان دراز به صورت غیر قانونی برداشت میشد را توسط یک کمپانی در چند هزار هکتار داد.

این شرکت در ابتدا برای پایه گذاری اعتماد و قابل قبول بودن تجارت جهانی سنگهای آمیترین و سیترین خود از زمین شناسان و گوهرشناسان دعوت کرد تا خودشان از آن مکان استخراج کنند و طبیعی بودن و اصالت تولید آنها تایید شود. امروزه معدن آناهی(Anahi) مهم ترین تولید کننده و ذخایر انواع کوارتز نظیر آمیترین شفاف و آمیتیست و سیترین را داراست.

سنگ آمیترین چیست؟آمیترین (به انگلیسی Ametrine) سنگی از انواع کوارتز با ترکیب دو رنگ ارغوانی و زرد است که دارای سختی 7 در مقیاس موس (Mohs) می باشد. سنگ آمیترین یک نوع کوارتز دو رنگ (Bicolor) بوده و با ترکیب بنفش یا ارغوانی آمیتیست و زرد یا طلایی سیترین به همراه رنگ کوارتز شفاف (بی رنگ) بشکل چسبیده در یک بلور زیبایی خاصی به این گوهر داده است.

منابع آن کمیاب و فقط در یک معدن در دنیا به صورت تجاری از آن تولید و فقط چند دهه است که به مقدا کم عرصه تجارت سنگهای قیمتی وارد شده است. ترکیب سنگهای مشهوری چون آمتیست و سیترین در یک سنگ موجب شده در بازار تجارت گاها به جای استفاده از نام آمیترین از نام هایی چون "آمیتیست - سیترین"، "آمیتیست دورنگ"، "bolivianite"، "کوارتز دورنگ" و "trystine" استفاده شود. نام تجاری بولیویانیت bolivianite مربوط به آمیترین هایی است که از معادن کشور بولیوی می آیند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>