اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چشم ببر

این سنگ از طریق تست رنگ و ماندگاری آن قابل شناسایی است. سختی سنگ چشم ببر طبیعی بین 6.5 - 7 است بنابراین می تواند روی شیشه خش پایدار بیندازد بدون اینکه روی خودش خش وارد شود. شاید این روشی باشد که تفاوتش با پلاستیک حداقل مشخص شود. البته این یک تست تخریبی است و باید مواظب باشید حین انجام آن سنگ شما آسیب نبیند.

راه حل بعدی تشخیص، انعکاس نوری خاص چشم ببر یا چاتویانسی است. همچنین مهم ترین ترکیب رنگ چشم ببر، طلایی تا قهوه ای شکلاتی و تیره است که ناشی از ترکیبات سیلیکن دی اکسید می باشد. راه های اصولی تر برای تشخیص سنگ چشم ببر می تواند تعیین وزن مخصوص سنگ باشد.

خوشبختانه سنگ چشم ببر به دلیل ارزان بودن، نمونه سنتتیک و آزمایشگاهی نداشته و نمونه های بدل چشم ببر معمولا پلاستیک فشرده و یا رنگ مصنوعی روی سنگهای مشابه از جنس کالسدونی هستند که از نظر بازی نور راه راه موازی آن می توان تفاوت را تشخیص داد.

ممکن است در بازار نمونه هایی از نوع کمیاب قرمز چشم ببر دیده باشید. اغلب آنها به روش حرارت دهی به این رنگ درآمده اند. در این روش ابتدا جهت جلوگیری از شک حرارتی، سنگ را در درون کوره خنک گذاشته و هر ساعت به آن 50 درجه فارنهایت اضافه می کنند تا به 400 درجه فارنهایت رسیده و سپس آن را به آرامی خنک می کنند.روشهای دیگری نیز برای بهسازی چشم ببر وجود دارد. به خصوص در مورد تبدیل آن به سنگ پیترسیت که با پرکردن و تزریق چسب یا واکس درون ترکها در مراحل پایانی پولیش استفاده می شود.

مدت زیادی پس از کشف چشم ببر نگذشت که تراشکاران معروف ایدار-اوبراشتاین با استفاده از روش هیدروکلریک اسید و اگزالیک اسید رنگ سنگهای تیره چشم ببر را کمرنگ، روشن تر، شفاف تر و متمایل به زرد کنند. پس از اینکه به خوبی آن را تراش دادند نتیجه کار بسیار شبیه "چشم گربه" از انواع کمیاب کریزوبریل بود. البته تفاوتشان را یک گوهرشناس به راحتی می توانست بفهمد.

سنگ آهن ببریسنگ آهن ببری یا چشم ببر ماتریکسی نوعی کوارتز - زغال سنگ قهوه ای با فرمول شیمیایی SiO2 + Fe2O3 است بنابراین اکسید آهن در آن وجود دارد. این سنگ از ترکیب لایه های طلایی چشم ببر، جاسپر سرخ و سرشار از آهن که خطوط خاکستری فلزی هماتیت هستند تشکیل شده است که در جواهرات و اشیا کلکسیونی از محبوبیت بالایی برخورداراند. استرالیا، برزیل، انگلیس، مکزیک و اطراف دریاچه سوپریور از مناطق مهم این سنگ آهن ببری می باشند.

سنگ چشم ببر خاص مارامامبادر غرب استرالیا منطقه Pilbara یک نمونه چشم ببر کمیاب یافت می شود که به نام مارامامبا "Marra Mamba" مشهور است که کلکسیونر ها به دنبال آن هستند. این سنگ نوع فشرده شده سنگ آهن ببری می باشد که ناشی از فرآیندهای زمین شناختی در 200 میلیون سال پیش است.

چشم ببر مارامامبا می تواند دارای لایه سفید کوارتز (SiO2)، زرد (گوتیت + Fe2O3)، قرمز (هماتیت Fe2O3)، آبی (کانی Riebeckite)، سبز (ترکیب کانی گوتیت و Riebeckite) و سیاه (هماتیت و مگنتیت) باشد! این سنگ چندین سال از این منطقه (فقط دو معدن) استخراج می شد و امروزه مارامامباهای اصل بسیار اندکی وجود دارد. در برخی ذخایر جدید مارامامبا برداشت می شود ولی مانند ذخایر اولیه کیفیت لازم و پدیده چاتویانسی و تنوع رنگ را ندارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>