اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اونیکس

بر خلاف تصوارت عامه سنگ اونیکس، عقیق سیاه نیست و البته در بازار سنگها دارای نامهایی چون جزع یمانی، عقیق سلیمانی نواری، و.. رواج پیدا کرده که نامهایی علمی نیستند. عقیق سیاه معمولا نوع قهوه ای بسیار تیره بوده و رنگ کاملا سیاه درآن کمتر دیده می شود. در واقع عقیق سیاه و اونیکس هر دو نوع لایه ای کالسدونی (نوعی کوارتز میکروکریستالین) هستند که در نوع نوار و باندهای روی سنگ تفاوت دارند.

عقیق دارای نوارهای دوار رو به مرکز مانند حلقه است درصورتی که انیکس دارای نوارهای موازی و مستقیم است. نوارهای اونیکس معمولا دارای رنگ سیاه یا سفید است اما می تواند مجموعه از رنگها و با سایه های آبی تا ارغوانی باشد. غالبا این باندها از روشن شروع و در قسمت تیره جدا می گردند.

در عقیق لایه های بین باند ها می تونند رنگهای مختلفی داشته باشند. هنچنین در عقیق مقداری کمی شفافیت وجود داشته و رنگهای متفاوتی را سنگ می تواند داشته باشد. ولی در اونیکس عموما رنگها به صورت مات و یکنواخت (در حد یک یا دو رنگ) هستند. اونیکس معمولا مات تا اوپک است.

تفاوت سنگ مرمر انیکس و سنگ انیکسشاید تا به حال در برخی از فروشگاه های فروش سنگهای تزئینی ساختمانی یا مجسمه کلمه "مرمر اونیکس" به گوش شما خورده باشد. از نظر سنگ شناسی مرمر اونیکس به سنگ آهکی گفته می شود و یکی از کانی های کلسیت و یا آراگونیت می توانند عامل به وجود آورنده آن هستند. سختی مرمر اونیکس 3 (Mohs) می باشد این درحالی است که سنگ انیکسی که در جواهرات کاربرد دارد از جنس کالسدونی و مشابه جنس عقیق است و سختی آن حدود 7 می باشد.

سختی مرمر اونیکس پایین تر از انیکس جواهری است. مرمر اونیکس هیدروکربنات کلسیم بوده و به صورت محلول در آبهای گرم وجود دارد. هنگامی که دی اکسید کربن از دست می دهد به صورت لایه ای و یا مخروط های چکنده یا چکیده در غراها یا حفره ها و خلل و فرج سنگهای دیگر به وجود می آید. شکل ظاهری آن سفید با لکه های سبز و زرد می باشد و قیمت آنها بسیار پایینتر از نوع نیمه قیمتی انیکس است. از نظر منابع نیز ذخایر مرمر اونیکس بسیار فراوان تر از انیکس است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>